1 צפייה בגלריה
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי אשכנזי ואשתו רחל לאחר שחרורו מהכלא
דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר בחודש שעבר ביוון בחשד לעבירות סמים, ישוחרר ממעצר ויוכל לשוב לישראל. כך הודיע היום (שישי) שר המשפטים היווני קונסטנטינוס ציאראס לשר המשפטים גדעון סער. בשבועות האחרונים שהה אשכנזי ב"מעצר בית" בתנאים מגבילים ברודוס והמתין להחלטה סופית בעניינו.
אשכנזי, שמאי רכב בן 52 מבת חפר, מעוכב ביוון זה 38 ימים בשל בקשה של ממשלת פרו לעצור אדם בשם דוד אשכנזי - אך הוכח כי היה מדובר בזיהוי שגוי. הוא נעצר מיד עם נחיתתו באי קוס עת שהגיע ליוון עם רעייתו לחופשה זוגית. הרשויות ביוון הודיעו לישראלי כי הוא נעצר בצו של האינטרפול לבקשת פרו בגין חשד לעבירות סמים. עוד טענו היוונים כי אשכנזי דרוש לחקירה בפרו מ-2007 וכי יש לו אזרחות כפולה - של ישראל ושל אזרבייג'ן.
(צילום: נויל האריס)

מאז פעלה המשפחה בשיתוף משרד החוץ לשחרורו בטענה שמדובר בטעות בזיהוי. השיחה בין סער למקבילו היווני הייתה שיחתם השנייה בנושא. בשיחתם הקודמת, שהתקיימה לפני שבועיים, ביקש השר סער כי עמיתו היווני יפעל לשחרורו של אשכנזי בהקדם. בשיחתם היום הודיע השר היווני לסער כי אשכנזי יהיה רשאי לעזוב את רודוס, לשוב לישראל באופן מיידי, ויוסרו מעליו ההגבלות. ממשרד המשפטים נמסר כי השר סער הודה לעמיתו היווני על מאמציו לפתרון העניין.
בהמשך שוחח השר סער עם אשכנזי ועדכן אותו בפרטי השיחה עם עמיתו היווני. "אשכנזי הודה לשר על המאמצים והסיוע", נמסר מלשכתו של סער.
"האוויר נקי, אין מחיר לחופש. אשתי פה לידי ומחכים לעבור את הסאגה הבאה, לסיים את הפרשה ולחזור הביתה", אמר אשכנזי בריאיון לאולפן ynet לאחר ששוחרר מהכלא אך עדיין נדרש להישאר ביוון תחת תנאים מגבילים.
ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לשחרורו של אשכנזי: "דודי אשכנזי בדרך הביתה. בעבודה משותפת עם שר המשפטים, גדעון סער, פעלנו בחודש האחרון מול יוון ופרו כדי להחזיר את דודי לביתו בארץ. שמחים עם משפחת אשכנזי שזה נגמר", כתב בטוויטר.
עו"ד ניר יסלוביץ, פרקליטו של אשכנזי, מסר: "אני שמח שהמשימה הושלמה ודודי שוחרר מהסיטואציה ההזויה אליה נקלע. ברצוני להודות לראש הממשלה ולשר המשפטים שפעלו איתי ביחד בחרדת קודש על מנת להביא את הבשורה המשמחת של שחרורו של דודי".