כביש 60 באזור הכפר הפלסטיני חווארה, שמכונה גם "ציר חווארה", נסגר לתנועת כלי רכב פלסטיניים בשעות הצהריים למשך כשלוש שעות, בעקבות כמה מקרים של יידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים בכביש.
לפי הודעת דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה כדי לאפשר לכוחות הביטחון להתמקם במרחב, לשמור על ביטחון התושבים ולמנוע חיכוך. במקום התרחשו שלוש תקריות של יידוי אבנים על כלי רכב ישראליים, כשבמקביל כ-30 מתנחלים ירדו מההתנחלות הסמוכה יצהר לחווארה. על כן, הוחלט בצה"ל לסגור את הכביש לכמה שעות, כפי שקורה לעיתים במקרים דומים.
כביש 60 הוא מהכבישים המורכבים ביותר להגנה בהתנחלויות, ונמצא במוקד של פיגועי טרור רבים. מדובר על מסדרון של כארבעה קילומטרים, שבו עוברים כל תושבי גב ההר בשומרון ומאות ישראלים נוספים. על אף שהכביש עובר בלב העיירה, מרחק מטרים ספורים מהחנויות, לא ניתן לבחור בדרך אחרת.
הוא כולל לא מעט נקודות תורפה משמעותיות, כמו למשל כיכר עינבוס - שסביבה תמיד יש פקק שהופך את הנוסעים ל"מטרות קלות" עבור מחבלים. בסמוך לכביש יש רחובות צדדיים רבים לנתיבי בריחה. בשנתיים האחרונות הפכה העיירה הפלסטינית למוקד טרור, כשהמחבלים זיהו את הקלות היחסית שבה ניתן לפגוע בישראלים שנוסעים בציר ולהימלט.
למציאות הזו יש פתרון: כביש עוקף חווארה, שעל בנייתו הוחלט עוד ב-2019, הרבה לפני שהפכה חווארה למוקד לפיגועים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-300 מיליון שקל, והוא צפוי להסתיים בסוף חודש דצמבר, ולתת מענה ביטחוני עבור אלפי הישראלים שעוברים בכביש מדי יום. ביולי האחרון הותקנו תשע קורות בטון במסגרת העבודות בכביש, כחלק מהקמת המחלף במקום.
הכביש, למעשה, יבודד את הנוסעים וירחיק דרמטית את התושבים היהודים מהאוכלוסייה הפלסטינית - חיכוך שהוביל לא אחת גם לטרור יהודי, כולל פרעות חווארה שאירעו בפברואר האחרון. הכביש צפוי לא רק למנוע פיגועי ירי ודריסה של חיילים, אלא גם להפחית משמעותית את יידוי האבנים על כלי רכב באזור.
הכניסות לשטחים הפלסטיניים מתרחשות לרוב בשל ענייני מסחר, בגלל הפיתוי הגדול של מחירים נוחים וזולים. הדבר לא נעצר רק במוסכים, אלא גם בענייני רפואה, עסקים קטנים וגם הוצאת פועלים לעבודות שיפוצים פרטיות. כניסת ישראלים לשטחים פלסטינים אינה תופעה שמתמקדת רק באזור אחד אלא נכונה לכל יהודה ושומרון.