הוא נעצר 26 שנה אחרי הרצח שטלטל את המדינה ונחשב במשך שנים ארוכות לתעלומה בלתי-פתורה - וחמש שנים בלבד אחר כך הלך לעולמו: ולרי סאקוביץ', שהודה בהסדר טיעון ברצח ורדית בקרקנוט ונגזר עליו מאסר עולם, מת בבית החולים אסף הרופא בגיל 69.
סאקוביץ' חתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות לפני שנתיים, 28 שנים וחצי אחרי הרצח. בהסדר הטיעון הודה סאקוביץ' שרצח את בקרקנוט, כשמנגד מעשה הסדום שיוחס לו נמחק. הרוצח, שברוב השנים שעברו עד שנתפס שהה בבלארוס, נשלח בעקבות זאת מאסר עולם.
2 צפייה בגלריה
ולרי סאקוביץ בבית המשפט
ולרי סאקוביץ בבית המשפט
ולרי סאקוביץ' בבית המשפט, לצד תמונת ורדית בקרקנוט ז"ל
(צילום: רפי קוץ, יואב דודקביץ)
הרשעתו של סאקוביץ', לפני שנתיים
(צילום: אלכס גמבורג )

בפברואר 2019 נעצר סאקוביץ' אחרי שהמשטרה בדקה דגימת DNA מהזירה והצליבה אותה עם המידע על בעלי רכב מסוג סובארו לגאסי באותה תקופה - סוג הרכב שעליו עלתה בקרקנוט בתל אביב לפני שנרצחה. כתב האישום נגדו הוגש חודש אחר כך.
לפי האישום, ב-30 בנובמבר 1993 אסף סאקוביץ' את בקרקנוט - סטודנטית לצילום מ"קאמרה אובסקורה" בת 27 - מרחוב הרכבת בתל אביב, מכיוון שביקשה טרמפ לכיוון ביתה שבקיבוץ קריית ענבים. במהלך הנסיעה הוא סטה מהכביש אל דרך עפר, ונסע ליער אשתאול שמדרום לכביש, סמוך לבית שמש. "בעודם ביער, חבט הנאשם חזק בראשה, בחזה ובבטנה של המנוחה, ותקף אותה מינית", נכתב. "בהמשך הוא חנק בכוח את המנוחה עד שהביא למותה". לאחר מכן, סאקוביץ' גרר את הצעירה כ-17 מטרים לכיוון מסלעה מוסתרת, הותיר את גופתה ונמלט מהמקום. גופתה נמצאה לאחר יומיים של חיפושים, כשהיא עירומה למחצה.
2 צפייה בגלריה
הקלסתרון מול תמונתו של ולרי סאקוביץ' בצעירותו
הקלסתרון מול תמונתו של ולרי סאקוביץ' בצעירותו
הקלסתרון מול תמונתו של ולרי סאקוביץ' בצעירותו
סאקוביץ' הגיע לארץ ב-1990, עזב ב-1994 לבלארוס וחזר ארצה ב-1995. לאחר מכן יצא שוב וחזר ב-2018. מאז התגורר ברחוב, ובהמשך נמצא עבורו הוסטל שבו התגורר עד למעצרו. בתחילה אמר בחקירתו כי הוא שוהה בארץ לבדו, אך בהמשך שינה את גרסתו. הוא אמר גם שנכח בזירה כשהיה בדרכו לבת זוגו, ולכן נמצא DNA שלו בזירה, אך עד החתימה על הסדר הטיעון הכחיש בתוקף את ההאשמות וטען שלא אנס ולא רצח את בקרקנוט.
רצח בקרקנוט נחשב לתעלומה בלתי-פתורה במשך שנים רבות. תחילה, מיד לאחר הרצח, עצרה המשטרה טייס קרב במילואים מאזור השפלה בחשד לביצוע המעשה. במקביל נעצר גם סוכן מכירות מאזור המרכז ששירתה עמה בצה"ל, ושלושה חודשים לאחר מכן עצרה גם עבריין מין סדרתי. כל החשודים הללו שוחררו זמן קצר אחרי שנעצרו, ובקיבוץ שבו התגוררה בקרקנוט סיפרו כי אביה חיים עסק מאז היוודע הרצח ועד יומו האחרון בניסיון להתחקות אחר מבצע המעשה. האב לא הרפה עד שנפטר באוקטובר 2010, ולא זכה לשמוע על תפיסתו של סאקוביץ' - שבסופו של דבר שהה בכלא רק חמש שנים, עד מותו.