6 צפייה בגלריה
עמית מן
עמית מן
עמית מן ושיחה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית בזמן חדירת המחבלים
יומיים לאחר ההקלטה המצמררת שהקליטה לאחותה ליאור בזמן שהייתה נצורה עם פצועים והרוגים במרפאה בקיבוץ בארי, אותרה אמש בקיבוץ גופתה של פרמדיקית מד"א עמית מן (22), יחד עם יותר מ-100 גופות נוספות - והלווייתה תיערך היום בשעה 15:30 בנתיבות. לפני שנותק עימה הקשר, הספיק לכתוב לאחותה חביבה בוואטסאפ: "הם פה, הם במרפאה, אני לא חושבת שאצא מזה, אני אוהבת אתכם". אזהרה: ההקלטה קשה לשמיעה.
ההקלטה של עמית מן בזמן חדירת המחבלים
(באדיבות המשפחה)

מאז שקיבלה את ההקלטה האחרונה מעמית בשבת בצהריים, בה נשמעות יריות בעת השתלטות מחבלים על המרפאה, ליאור חיפשה את אחותה. כל יום שבת היא מיררה בבכי בין חדרים ומיטות בבית החולים ברזילי באשקלון וזינקה על אמבולנסים שהגיעו בניסיון לגלות מה עלה בגורל אחותה. "אני לא יודעת מה קרה איתה", סיפרה אז. "אני כל כך דואגת ומחכה לה".
עמית הייתה נצורה במשך שש שעות במרפאה בבארי, והתחננה שכוחות הביטחון יבואו לחלץ אותה. לאורך כל אותן שעות מורטות עצבים, דיברו עמית וליאור בשיחת וואטסאפ - עד שנותק הקשר. "יש איתך עוד צוותי רפואה עם הפצועים?", שאלה ליאור, ועמית השיבה לה: "יש איתי עוד אחות ורופא שיניים, עושים מה שאפשר".
6 צפייה בגלריה
השיחות האחרונות של עמית מן עם אחותה ליאור
השיחות האחרונות של עמית מן עם אחותה ליאור
השיחה האחרונה של עמית עם אחותה ליאור
בהמשך שאלה ליאור אם יש עוד יריות, ועמית ענתה לה: "כן, זה לא נגמר. יש עוד מחבלים מסתבר, הם בבתים של אנשים. כוחות הצבא נפגעו". השיחה נגמרה בכך שעמית כתבה לליאור "המצב לא טוב", והאחות ניסתה לעודד אותה: "לא לאבד תקווה. זו מלחמה, ואנחנו ננצח - יש לנו יותר כוח. את תתרכזי בלשמור על עצמך ובקרוב זה ייגמר, צה"ל כבר פועל שם". "אני אוהבת אותך, תודה", ענתה עמית, ולא כתבה עוד.
אחות נוספת של עמית, חביבה איזקסון, אמרה ל-ynet בשבת כי היא התחבאה במטבחון עם סכין מטבח, ושמעה את היריות עד שהמחבלים השתלטו על המרפאה. עמית כתבה לה בוואטסאפ: "הם פה, הם במרפאה, אני לא חושבת שאצא מזה, אני אוהבת אתכם".
6 צפייה בגלריה
עמית מן
עמית מן
עמית ואחותה חביבה. האחות סיפרה כי היא התחבאה במטבחון עם סכין מטבח
היום, לאחר שגופת אחותה נמצאה, ליאור אמרה בבכי ל-ynet: "בלב שבור ומדמם אשר מסרב לקבל ולעכל את רוע הגזרה, אנחנו ניפרד מעמית שלנו. הנסיכה של הבית, האור של חיינו, שחירפה נפשה בקרב על בארי וכפרמדיקית נואשת ניסתה להציל חיים עד הרגע האחרון בו נרצחה על ידי המחבלים הארורים. אוהבים אותך כל כך ולנצח נצחים אהובת ליבנו הגיבורה".
חוץ מגופתה של עמית, נמצאו אתמול 107 גופות נוספות בקיבוץ בארי. אמש, דובר זק"א מוטי בוקצ'ין עדכן כי צוותים גדולים פינו לאורך היום גופות מקיבוץ בארי שבעוטף עזה, ומסר כי "לפחות 108 גופות אותרו במקום, והצוותים עדיין לא סיימו את הסריקות". הוא הוסיף כי "בקיבוץ נמצא נשק רב בכל פינה, רימונים ו-RPG".