שב"כ והמשטרה עצרו אתמול (יום ראשון) שני חשודים נוספים במעורבות בתקיפת תושבות רהט שנכנסו בטעות למאחז גבעת רונן בשומרון. שני החשודים הועברו לחקירת שב"כ, והמשטרה תבקש היום להאריך את מעצרם בבית המשפט. בנוסף יובא לבית המשפט גם החשוד שנעצר ב-12 באוגוסט. לא מן הנמנע שכוחות הביטחון ישתמשו בצווים מנהליים במסגרת חקירת התקיפה.
עדותה של נופה אלעג'אר, שהותקפה במאחז

המכונית שבה ישבו ארבע נשים וילדה נרגמה באבנים, ולאחר מכן הוצתה. בעקבות כך פתחו המשטרה ושב"כ בחקירה, שבמהלכה נעצרו דוד חי חסדאי והלל דוד בן שושן. בית המשפט שחרר ביום שישי את בן שושן למעצר בית עד יום רביעי הקרוב. חמש הנשים הצליחו להגיע לכוחות צה"ל שטיפלו בהן בזירה, ובהמשך פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. גורמי ביטחון מסרו אז כי הנשים סבלו מחבלות, חלקן בראש וחלקן בידיים.
חסדאי, פעיל גבעות מוכר, נכנס בחודש פברואר לרשימה השחורה של ארה"ב, לאחר שבין היתר נטען כי תקף חקלאים ופעילי שלום. בעקבות מעצרו, חסדאי מסתכן גם בחקירה של התובע הכללי של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, ובצעדים שינקטו נגדו בנקים ישראליים.
בדיון הקודם שנערך בבית משפט השלום בירושלים בעניינם של החשודים חסדאי ובן שושן, אמר נציג היחידה המרכזית (ימ"ר) במפלג פשיעה לאומנית: "הם חשודים במעורבות באירוע תקיפה והצתה על רקע לאומני של אזרחיות ישראליות, שכתוצאה מהתקיפה נגרמו להן חבלות בדרגות שונות. לאחר המעצר המשיבים הועברו לחקירת שב"כ, שמנהל את החקירה ביחד עם משטרת ישראל. המשיבים לא שיתפו פעולה ולא סיפקו גרסה המניחה את הדעת".
1 צפייה בגלריה
yk14035274
yk14035274
הילדה אליף לצד אמה שנפגעה בתקיפה ואביה
(ליאור שרון)
נופה אלעג'אר, אחת מהנשים שהותקפו במאחז, סיפרה ל-ynet לאחר התקיפה: "יש לי שברים בגב ושברים ברגל, אני לא יכולה לקום אפילו. עברנו סיוט, יש גם פגיעה נפשית". לדבריה, הן הגיעו למאחז לאחר שהווייז הכווין אותן לשם. "זה היה בטעות", שיתפה. "הווייז הטעה אותנו, זה לא היה בכוונה. לא באנו לשם כדי למות".
אחרי שח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית טענה כי "לא מדובר במשפחה ישראלית, אירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול", אמרה אלעג'אר כי "איך אנחנו מרגלות? הראנו להם תעודות זהות, ויש לנו עוד רישוי ישראלי. מה הם רצו? אמרנו להם שטעינו, ושרק יכוונו אותנו לדרך הנכונה. רצינו לעשות פרסה ולחזור מאיפה שבאנו".
בהמשך שיתפה כי ברכב שבו נסעו הייתה גם ילדה. "אמרנו להם 'יש לנו ילדה קטנה בת 3. למה אתם עושים ככה?'. הם התחילו לאיים והתאספו בגבעה עוד 20 בני אדם מכל הצדדים. זרקו אבנים, שברו חלונות, הצמידו אקדח לראש של הילדה ולראש של אחותי. הציתו את האוטו. הם רשעים, לא הקשיבו לנו אפילו למילה, התנפלו עלינו כמו חיות. לא חשבנו אפילו לדקה שנצא משם בחיים. אמרו 'נשרוף את האוטו, לא תצאו מפה חיות'".