התיעוד מבוסטון

עוד תקרית אלימה סביב בכיר מהקואליציה על אדמת ארצות הברית: מאבטחי השר ניר ברקת הדפו היום (ה') בכוח מפגין שניסה להתקרב אליו בבית מלון בבוסטון. לפי הודעת ברקת, קב"ט הקונסוליה הישראלית הגיש תלונה במשטרה המקומית וזו עצרה את האיש, אזרח ישראלי. המוחים, מצידם, טוענים כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים וכלל לא נעצר.
האירוע שתועד הוליד מיד קרב גרסאות. לפי הודעה מטעם ברקת, "מספר מפגינים ניסו להגיע פיזית לשר ברקת וניסו להדוף את מאבטחיו. הודות למאבטחי השר נמנעה פגיעה פיזית בשר בממשלת ישראל".
מנגד, לפי ארגוני המחאה, "מאבטחיו של השר ברקת תקפו באלימות מפגינים שהגיעו לומר לשר שישראל לא תהיה דיקטטורה". עוד עדכנו המוחים כי האדם שנהדף נפצע במהלך התקרית.
3 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת השר בבוסטון
תיעוד תקיפת השר בבוסטון
המאבטח מתערב
3 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת השר בבוסטון
תיעוד תקיפת השר בבוסטון
המפגין על הרצפה
מטעם המפגינים בבוסטון נמסר: "פעילים של אחים לנשק השוהים באותו מלון עם ברקת פגשו את השר, קראו לעברו בושה וצילמו אותו. כנראה שברקת קינא ברוטמן ש'הותקף' בתל אביב על ידי מדבקה ובניו יורק על ידי קריאות במגפון - והיה חייב להמציא תקיפה בדרגת חומרה זהה. אפשר לראות בסרטונים שהמפגינים עצמם פרסמו שאלימות לא הייתה שם".
עוד מסרו המוחים: "די עם השקרים. המחאה הזו היא המחאה הכי גדולה והכי לא אלימה שהייתה כאן. אף אחד לא רוצה לגעת בכם - רק להציל את הדמוקרטיה שלנו מפניכם".
ברקת עצמו מסר: "רצח פוליטי הוא עניין של זמן במדינת ישראל. בחסות המחאה יש מי שהתיר את דמם של נבחרי ציבור. אנחנו במדרון חלקלק ומסוכן. אני מודה למאבטחי היחידה שהדפו את התוקף ומנעו פגיעה בי. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה".
3 צפייה בגלריה
יניב בז'רנו בבית החולים
יניב בז'רנו בבית החולים
בז'רנו בבית החולים
יניב בז'רנו, המפגין שהופל על ידי המאבטחים, הגיע לבית החולים בבוסטון, שם הוא אמר כי הוא מתכוון להגיש תביעה נזיקית, שכן מאבטחיו של ברקת גרמו לו לשבר חמור בירך, והוא ייאלץ לעבור ניתוח לא פשוט. "כל מה שניסינו לעשות זה לצעוק 'בושה' לניר ברקת והמאבטחים שלו הגיבו באלימות מטורפת. המחאה שלנו בבוסטון - אנחנו תמיד שמרנו על קו לא אלים ואנחנו בהלם מהאלימות שהפעילו המאבטחים שלו. אנחנו נמשיך במחאה הזאת בקו לא אלים, זו דרכנו, זו דרכה של המחאה ואנחנו נמשיך בה".
התקרית סביב ברקת מגיעה חמישה ימים אחרי שיו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, תועד חוטף מגפון ממפגינה שרדפה אחריו ואחרי אשתו בצעקות ברחובות ניו יורק, כמה ימים לאחר עימותים וצעקות שמנעו ממנו לדבר בכנס באוניברסיטת תל אביב.
בינתיים בישראל, לא נראה שניסיונות ההרגעה סביב כוונת הקואליציה לחוקק חוקי מהפכה משפטית נוחלים הצלחה. הבוקר אמר יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ למורן אזולאי ב-ynet כי להערכתו המגעים בבית הנשיא בדרך לפיצוץ, ולכן החקיקה תחזור "כבר בכנס הנוכחי". ח"כ חילי טרופר שמשתתף בשיחות הגיב בכעס: "זה הדבר הכי פחות אחראי לעשות".