2 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת הרצח באשדוד
(צילום: רועי עידן)
המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי עצרה חשוד שלישי, בן 20, במעורבות ברצח האישה אתמול באשדוד. בהמשך היום יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון. בהמשך הוצא צו איסור פרסום בנוגע לפרטי החקירה.
האישה, כבת 40, אותרה אמש בביתה באשדוד במצב קשה. היא פונתה לבית החולים אסותא בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. לפי החשד, האישה הוכתה למוות בפטיש. בעלה של האישה והגרוש שלה נעצרו כבר אתמול בחשד למעורבות במעשה, אולם לפי שעה עדיין לא ידוע מי הלם בה בפטיש. במשטרה ציינו כי כל כיווני החקירה נבדקים.
מהפרטים שידועים עד כה עולה כי בעלה הנוכחי של האישה ניסה להודיע למשטרה על מצבה, אך חייג בטעות 102. בכיבוי אש קישרו את השיחה מיד למשטרה. הבעל נעצר בזירה, ובהמשך נעצר גם הגרוש, שלו ילדים משותפים עם הנרצחת. לשני החשודים עבר פלילי עשיר, ושניהם ריצו מאסרים ממושכים.
הזירה באשדוד
(צילום: רועי עידן, תיעוד מבצעי מד''א)

2 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
עוד עולה כי האישה התלוננה בעבר במשטרה נגד בעלה לשעבר בגין מעשי אלימות. הוא ריצה 15 חודשי מאסר לאחר שהיכה אותה חמש פעמים לפחות, והמשיך לאיים עליה גם מהכלא וגם לאחר שהשתחרר. במקרה אחד אף התפרץ בביתה וגרם נזק לרכוש. במהלך תקופת המאסר הוצע לו לעבור שיקום בכלא, אך הוא סירב.
הקורבן הייתה מוכרת למנהל השירותים החברתיים בעיריית אשדוד. מהעירייה נמסר כי "עם היוודע האירוע הטרגי, עובדים סוציאליים נמצאים עם המשפחה ונותנים את הליווי, הסיוע והתמיכה ברגעים הקשים האלו". גורמים בשירותי הרווחה אמרו כי האישה לא ביקשה צו הגנה וכי לא נענתה להפצרות של שירותי הרווחה לקבל טיפול באחת מהמסגרות למניעת אלימות, אבל היא כן הוכנסה למעקב של המשטרה כאישה בדרגת איום. שני ילדיה הקטנים נמצאים במשמורת אצל הסבא והסבתא, עוד מלפני הרצח.
מפקד משטרת אשדוד, סגן-ניצב אילן שושן, אמר אמש: "הועברה אלינו שיחה מגבר שמבקש עזרה בטענה שבת הזוג שלו נפגעה וצריכה סיוע רפואי. הכוחות איתרו גבר ואישה ששרועה חבולה על הרצפה. צוותים של מד"א העניקו לה עזרה ראשונה והתחילו לטפל בה. לצערנו, מותה נקבע בבית החולים.
"בן הזוג היה בדירה ולכן בשלב הראשוני הוא נעצר. בנוסף עוכב לחקירה גם הגרוש שבעבר הורשע בעבירת אלימות במשפחה וריצה 15 חודשי מאסר בגין פגיעה בה. במרץ 2022 הוא השתחרר, ומאז לא היו תלונות נוספות".
אחד משכניה של הנרצחת סיפר כי "היא הייתה אישה טובה ושקטה, לא שמעתי אף פעם שהיו לה בעיות". לזירה הגיע גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "הלב נחמץ כשמגיעים לזירות האלה", הוא אמר. "זה בשיא החשיבות. צריך לחזק את המשטרה שתושבים ותושבות יילכו בבטחה. חייבים להוסיף שוטרים כדי לתת לנשים ביטחון".