ברשתות החברתיות הופץ הבוקר (שבת) סרטון של לוחם צה"ל שנראה לכאורה משחית חנות מתנות בעזה. בעמוד הטוויטר הפלסטיני "קודס ניוז" נכתב כי האירוע היה באזור ש"תושביו נרצחו או גורשו".
חייל ישראלי בוזז חנות מתנות בעזה

בסרטון שהופץ ברשתות נראה הלוחם מוריד מוצרים מהמדפים ומנפץ אותם על הרצפה. "כל המדף הזה, הכול שלוש באלף", אומר החייל למצלמה, והורס את אחד המדפים לקול צחוקו של החייל שמצלם אותו. "עד כה בכלבו ג'באליה", הוא אומר בסוף הסרטון.
מדובר צה"ל נמסר כי "התנהגות החייל בסרטון אינה ראויה ומנוגדת לערכי צה"ל. המקרה ייבדק ויטופל בהתאם. צה"ל מוקיע ומגנה התנהגות מסוג זה".

החטיבות נדרשו לשמור על ערכי צה"ל

בסוף השבוע ציינו בצה"ל כי בימים האחרונים היו ברצועה "אירועים ערכיים" שטופלו. בצבא אמרו את הדברים על רקע פרסום התמונות של החשודים בטרור שנעצרו, ותועדו כפותים ועירומים כשלצדם לוחמים שמפקחים עליהם. בצה"ל היו גורמים שלא הביעו שביעות רצון מהתמונות, בלשון המעטה.
ברצועת עזה פועלים אלפים רבים של לוחמים זה כחודש וחצי, אז התחיל התמרון הקרקעי. חלק מהלוחמים ממשיכים לרסס כתובות גרפיטי בעלות תכנים פוליטיים, חרף הוראות להימנע מכך, ובשבוע הפסקת האש תוחקרו חלק מהאירועים וניתן דגש לחטיבות לשמור על ערכי צה"ל.