3 צפייה בגלריה
עמיקם נורקין, אמיר אשל, תומר בר, עידו נחושתן ואליעזר שקדי
עמיקם נורקין, אמיר אשל, תומר בר, עידו נחושתן ואליעזר שקדי
תומר בר יפגוש את נורקין, אשל, נחושתן ושקדי
( צילום: דובר צה"ל, עידו ארז, טל שחר, אריק חרמוני)
פרסום ראשון: מפקדי חיל האוויר לשעבר עמיקם נורקין, אמיר אשל, עידו נחושתן ואליעזר שקדי ייפגשו הערב (רביעי) עם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, כחלק מניסיון שלו להתייעץ על ניהול המשבר - לאחר שכבר כ-200 מאנשי חיל האוויר הודיעו על אי-התייצבות למילואים.
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ששימש גם כמפקד חיל האוויר, לא אמור להגיע לפגישה. חלוץ הוא אחד מפעילי המחאה הבולטים נגד המהפכה המשפטית, ונמנה עם אנשי קבוצת "555 פטריוטים" שמורכבת מיותר מ-1,000 טייסים, נווטים ובכירים לשעבר בחיל האוויר. בקבוצה חברים בין היתר גם האלופים אביהו בן נון, עמוס ידלין וגיל רגב.
3 צפייה בגלריה
   תומר בר. יפגוש ארבעה מקודמיו
   תומר בר. יפגוש ארבעה מקודמיו
תומר בר. יפגוש ארבעה מקודמיו
(צילום: AFP, דובר צה"ל)
נורקין, אשל, נחושתן ושקדי נפגשו עם האלוף בר גם בגל הקודם - שבו נשמעו קריאות של טייסים לפיהן יפסיקו להתייצב למילואים. בגל הנוכחי הם לא יצאו לסייע לאלוף בר במשימתו לבלום את אי-התייצבות המילואימניקים.
כאמור, כ-200 מילואימניקים מחיל האוויר הודיעו כי יפסיקו להתייצב עקב קידום המהפכה המשפטית והאישור הסופי הצפוי בשבוע הבא של ביטול עילת הסבירות.
דן חלוץ בהפגנה בתל אביב, לפני 3 חודשים
(צילום: Satview)

3 צפייה בגלריה
מכתב הפסקה מיידית של התנדבות למילואים
מכתב הפסקה מיידית של התנדבות למילואים
עצומת ה-161
בצבא עדיין לא מגדירים זאת, גם עבור הדרג המדיני, כחציית קו אדום מבחינת כשירות צה"ל למלחמה - אך מביעים דאגה מהמספרים שהולכים וגדלים מיום ליום, ועומדים בפני כמה תרחישים אפשריים שעשויים לגרום להתרעה על מצב המעורר חשש ממשי ללכידות.
היום הודיעו שני תתי-אלופים במילואים מהמטה המבצעי של חיל האוויר כי יפסיקו להתנדב לשירות. מדובר בשלי גוטמן, מפקד בסיס חצרים לשעבר, ואמנון עין-דר שהיה ראש להק אוויר. הם מבכירי החיל שמנהל את הלחימה מבור חיל האוויר, והם הצטרפו לשני תתי-אלופים מה"בור" שהודיעו על כך עוד לפני כן וששמם נכלל בעצומת ה-161 שפורסמה אתמול.