שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שבת) למבצע החילוץ שבמסגרתו שוחררו ארבעה חטופים מהשבי ברצועת עזה, ואמר: "זה אחד המבצעים ההירואיים והמרשימים ביותר שראיתי לאורך 47 שנותיי במערכת הביטחון". גלנט שיבח את אומץ ליבם של הלוחמים ששחררו את החטופים.
"חזרתי זה עתה מחמ״ל המבצעים בפיקוד על המבצע שחילץ את ארבעת החטופים מרצועת עזה", אמר שר הביטחון. "כוחות צה"ל, ימ״מ ושב"כ עשו פעולה שאין למעלה ממנה - נועזות, תכנון מבריק, ביצוע שאין למעלה ממנו באומץ לב ובנחישות, וכל זה בשיתוף פעולה הדוק בין כל זרועות מערכת הביטחון - בין צה״ל, לימ״מ, לשב״כ, כאילו הם יחידה קטנה אחת".
דבריו של יואב גלנט על מבצע חילוץ החטופים
(צילום: אלעד מלכה )

2 צפייה בגלריה
רגעי הדרמה בחמ"ל
רגעי הדרמה בחמ"ל
הרצי הלוי, בנימין נתניהו ויואב גלנט בחמ"ל
(צילום: תקשורת שב"כ)
בצהריים פורסם על מותו של פקד ארנון זמורה, לוחם ימ"מ שנפל במבצע החילוץ. ״הלוחמים שלנו גילו אומץ לב שאין דומה לו, תחת אש תופת במקומות הקשים ביותר בלב מחנה פליטים באמצע היום. לא זכור לי שעשינו הרבה דברים כאלה, בעוצמה הזאת ובשיתוף הפעולה ובהצלחה הזו״, אמר השר גלנט. "זו העת להודות למי שמוביל את מערכת הביטחון בצה"ל, בשב"כ ובימ"מ".
"אני רוצה במיוחד להביע את הערכתי לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, שמנהיג את המערכת הצבאית ביד רמה, בנסיבות קשות ביותר ומצליח לעשות את זה בצורה מרשימה ביותר, למרות מחאות, תקיפות פוליטיות ודברים נוספים - זוהי מנהיגות תחת אש והיא נעשית ברמה הגבוה ביותר".
2 צפייה בגלריה
פקד ארנון זמורה ז״ל
פקד ארנון זמורה ז״ל
פקד ארנון זמורה ז״ל
(צילום: דוברות המשטרה, REUTERS/Marko Djurica)
"הערכתי הגבוהה מאוד לראש השב"כ, למפקד הימ"מ על הדרך שבה הובילו, הנהיגו כל אחד בנסיבות המורכבות שבה היחידה שלו והמערכת שלו עובדת. יש לנו על מי לסמוך ויש לנו במה להתגאות. אנחנו נעשה כל מאמץ על מנת להשיב את כל חטופינו אל בתיהם״.
בסיום דבריו הדגיש שר הביטחון: "שחרור החטופים היא לא רק הצלחה מבצעית מרשימה בכל קנה מידה, אלא גם הזדמנות לממש את מטרות המלחמה".