נאדר ראסם אבו מוך (37), אב לארבעה ילדים, נורה הבוקר (חמישי) למוות בבאקה אל-גרבייה, לעיני אשתו שהייתה לידו. על-פי עדויות, האישה נהגה ברכב ואבו מוך ישב לידה, ובשלב מסוים החל רכב לרדוף אחריהם. השניים נמלטו תוך שירו לכיוונם, ואז הנהגת פגעה בעמוד - ובאותו רגע שלושה רעולי פנים חמושים ירדו מרכבם, ירו מטווח אפס בקורבן - שנרצח במקום - ונמלטו. בהמשך נמצא רכב שרוף שעל-פי החשד שימש למרדף שקדם לרצח.
זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה

1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בבקה אל גרביה
זירת הרצח בבקה אל גרביה
אבו מוך והמכונית שנפגעה
הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים, ואבו מוך הוא הנרצח השלישי במשפחתו בחצי השנה האחרונה. בתחילת השנה נרצח דודו סמיח אבו מוך ברכבו בעת שירו לעברו, וכמה חודשים לאחר מכן נרצח דוד אחר שלו - רסמי אבו מוך. השלושה נרצחו במסגרת אותו סכסוך.
במסגרת הסכסוך המדובר נרצחו השנה שישה בני אדם, ובהם גם ראש ארגון הפשע חאלד אבו ג'ודה, סעיד קעדאן ומאהר סמאדה. על אבו מוך שנרצח היום אמרו גורמים במשטרה כי "הוא אדם נורמטיבי. אין עליו כלום והוא לא מוכר במשטרה".
פיצוץ הרכב בעראבה

תושבים מבאקה אל-גרבייה אמרו כי אבו מוך הוא חף מפשע, והוסיפו כי "רצחו אדם מהטובים ביותר בעיר. רצחו אותו בדם קר. חבל מאוד שזה המצב. כולם בהלם. לא ציפינו שירצחו אותו".
כוחות שיטור רבים הגיעו לזירה לאחר הירי, ופתחו בחקירה. במסגרת הסכסוך המדובר לא דווח על מעצרים, בכל אחד מהמקרים. מתחילת השנה נרצחו 124 בני אדם בחברה הערבית.
ביום שלישי נורה למוות בטמרה חליל שאהין (21) על-ידי אלמונים. לפי הדיווח, אלמונים פרצו לביתו וירו בו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. יום לפני כן נרצח חמזה סח (30), תושב עראבה שבגליל התחתון, בפיצוץ רכב בעיר. צוות רפואי שהגיע למקום קבע את מותו של סח, והמשטרה פתחה בחקירה.