על רקע ביקורו של שר הביטחון בני גנץ בארה"ב, ודיווחים על שיתוף פעולה מבצעי כביכול בין ישראל לאמריקנים אף שמדובר בתרגילים שכבר בוצעו בעבר, ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע שצה"ל ביקש לאחרונה מצבא ארה"ב להקדים קבלת שני מטוסי תדלוק מתוך ארבעה עליהם סוכם בעסקת הרכש האחרונה, לטובת המוכנות מול איראן. התשובה של ארה"ב הייתה שלילית.
כפי שפרסמנו, ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה רכש של ארבעה מטוסי תדלוק מסוג KC-46, שמגיעים לטווח העולה על 11 אלף ק"מ. חשוב מכך - המטוסים מסוגלים לשהות באוויר 12-11 שעות. מטוס דוגמת זה יכול לפתוח ארגז מתדלקים בים התיכון, או בכל מקום אחר, ולתדלק עשרות מטוסי קרב דרך "פוד" התדלוק שלו, שרק בפיתוח שלו הושקעו מיליארדי דולרים. המתדלק של חברת בואינג מבוסס על מטוס נוסעים 767 ותא הטייס על דרימליינר 787.
מטוסים אלה חשובים למשימת תקיפה באיראן. הם אמורים להגיע בעוד ארבע שנים לפחות ולהחליף מטוסים ישנים בני 50 שנה.
בכירים בצה"ל ניסו לשכנע את מקביליהם בארה"ב, כחלק מההיערכות מול הגרעין האיראני, להקדים קבלת שני מטוסי תדלוק, אולם כאמור הבקשה לא אושרה. בצה"ל מקווים כי במהלך השנה הקרובה יצליחו בכל זאת לשכנע את האמריקנים.
יצוין כי את עסקת המתדלקים היה צריך לתקצב לפני כשנתיים לפחות, לאחר שכבר אושרה בתקופת הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושר הביטחון אביגדור ליברמן. בשל המשבר הפוליטי בישראל היא לא אושרה בוועדת השרים לענייני הצטיידות, שלא התכנסה באותה תקופה. לביצוע תקיפה באיראן זקוק חיל האוויר למתדלקים חדשים בשל המרחק הרב, יותר מאלף ק"מ, לכל כיוון. הגעת המטוסים היא קריטית להצלחת המשימה, אם יוחלט עליה.
בינתיים מגבירים בצה"ל את ההכנות לאפשרות של תקיפה. במקביל לעסקאות רכש של חימושים ומיירטים לכיפת ברזל, חיל האוויר מכין תוכנית אימונים מפורטת ומעודכנת. בחודשים הקרובים תהיה תנועת אימונים ערה של מטוסי קרב.
גנץ, שמבקר בארה"ב, הודיע לאמריקנים שהנחה להיערך לתקיפה באיראן. ואולם על אף הלחץ הישראלי להחמרת הסנקציות על טהרן, במקביל לשיחות הגרעין, בוושינגטון עדיין רואים בתקיפה את האופציה האחרונה.