3 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
תקיפה בסוריה. ארכיון
אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח הלילה (בין שבת לראשון) כי חיל האוויר הישראלי הפציץ בארטילריה כבדה מוצבים של המשטר הסורי ושל מיליציות פרו-איראניות באזור קוניטרה שבדרום סוריה. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה "בתגובה לירי פגז לכיוון הגולן לפני מספר שעות" - אחרי שצה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון בעוד יום קרב בצפון.
במקביל, רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי הבסיס האמריקני באזור שדה הנפט אל-עמר שבמחוז דיר א-זור בצפון-מזרח סוריה שוב הותקף. לפי הדיווח, פיצוצים נשמעו בבסיס ובסמוך אליו. זאת לאחר ששלשום צבא ארה"ב תקף שני מחסני נשק ותחמושת במזרח סוריה, המשמשים את משמרות המהפכה של איראן וקבוצות הנתמכות על-ידיה.
לפי הודעת הפנטגון, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הורה על ביצוע התקיפות בתגובה לתקיפת המל"טים על הבסיסים האמריקניים בסוריה שאירעו לאחרונה. שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אמר ביום שישי כי "ההתקפות נגד כוחות ארה"ב, שזוכות לגיבוי איראני, בלתי מקובלות וחייבות להיפסק".
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
3 צפייה בגלריה
לויד אוסטין
לויד אוסטין
"התקיפות בלתי מקובלות וחייבות להיפסק". שר ההגנה האמריקני אוסטין
(צילום: רויטרס)
עוד ציין שר ההגנה האמריקני כי ביידן הנחה על ביצוע אותה פעולה כדי להבהיר ש"ארה"ב לא תסבול התקפות כאלה ותגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה. בטיחות אנשינו נמצאת בראש סדר העדיפויות של הנשיא".
הדיווח על התקיפה הישראלית בסוריה הלילה מגיע לאחר שביום רביעי האחרון דווח בכלי תקשורת מקומיים על פיצוצים בדרעא, שבאו בעקבות שתי נפילות ברמת הגולן אחרי שיגורים מסוריה. משרד ההגנה הסורי האשים את ישראל במותם של אנשי צבא בתקיפות בדרעא, ובפציעה של נוספים - לצד גרימת נזק למבנים.
מאוחר יותר דווח שצה"ל פיזר כרוזים באזור דרעא וקוניטרה, שבהם נכתב: "למנהיגי ואנשי צבא סוריה, פלגי הטרור הפלסטיניים ממשיכים לירות רקטות משטח סוריה לעבר ישראל. מפקדי הצבא הסורי ובעיקר מפקד חטיבה 112 הם אלו שנושאים באחריות המלאה לכלל פעולות החבלה המתבצעות משטח סוריה. כל מעשה חבלה כלפי מדינת ישראל ייענה ביד ברזל. ראו הוזהרתם".
3 צפייה בגלריה
תקיפות בגבול לבנון
תקיפות בגבול לבנון
תקיפות בגבול לבנון
(צילום: FADEL SENNA / AFP)
בהמשך דיווחו בסוריה שישראל הפציצה את מסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי בחלב, בפעם הרביעית בתוך פחות משבועיים. בפעמים הקודמות המטרה הייתה למנוע הגעת כוחות ואמצעי לחימה מאיראן.
ביממה האחרונה אירעו ארבע תקריות בגבול הצפון: בצהריים, צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. בעקבות הפגיעה בטיל נשמע בצפון פיצוץ, ללא אזעקה. דובר צה"ל מסר כי בעקבות האירוע תקף צה"ל את מקור הירי. כשעתיים לאחר מכן אזעקות נשמעו בגליל עקב ירי טילי נ"ט ופצצות מרגמה, וצה"ל הגיב פעם נוספת בתקיפות על ידי ארטילריה וירי מטנקים לעבר שטח לבנון.
מאוחר יותר, בסביבות השעה 18:00, התרחשה תקרית נוספת שבה בוצע ירי מלבנון, שהביא את צה"ל להשיב אש. כעבור כשעה שוב נשמעה אזעקה בצפון, הפעם במושב מרגליות. בלבנון דווח כי בוצע ירי נ"ט לעבר ישראל. צה"ל זיהה שלושה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים - ותקף תשתית צבאית של חיזבאללה בתגובה.