מסמכים נוספים, לכאורה מהפנטגון, דלפו לרשתות ביממה האחרונה, ובהם מתוארת לפרטי פרטים תוכנית התקיפה הישראלית באיראן. נבהיר כי לא ברורה האותנטיות של אותם מסמכים, וכך למשל נכתב באחד מהם: "(מסווג) נכון ל-18 באוקטובר 2024, מודיעין מאומת חושף שישראל תבצע מתקפה מקדימה על מתקנים צבאיים איראניים מרכזיים בין השעות 03:00 ל-04:00 ב-19 באוקטובר 2024".
נכתב במסמך, שהתפרסם בצל פרשת הדלפת המסמכים המסווגים, כי המתקפה מתואמת, ו"תתרחש בזמן שנשיא ארה"ב ביידן נמצא בטיסה חזרה לוושינגטון בשל חששות גוברים מיכולות התקפת הסייבר של איראן, שהתגברו בעקבות מודיעין שהתקבל לאחרונה המרמז על מתקפת סייבר משמעותית על תשתיות קריטיות של ארה"ב".
2 צפייה בגלריה
מטוס F-35
מטוס F-35
מתוך המסמך שדלף
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
גלנט: "כל מי שינסה לפגוע בנו ייפגע. זה נכון גם לגבי איראן"
(צילום: שחר יורמן)

"טייסות חיל האוויר הישראלי הוצבו בבסיסים קדמיים, בהכנה למתקפות מתואמות על מתקני טילים ואתרי הגנה אווירית איראניים". אם מדובר במסמכים אותנטיים, הרי שהם מעידים כי התוכניות לתקיפה ישראלית באיראן בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים אכן נדחו לפחות פעם אחת, בצל פרשת ההדלפה מהפנטגון שנחקרת כעת בוושינגטון.
"מקורות מאשרים שחיל האוויר העמיס חימוש מתקדם חודר בונקרים על מטוסי F-35I אדיר, יחד עם מערכות לוחמה אלקטרונית לנטרול הגנות איראניות". עוד נכתב כי "תצלומי לוויין מ-18 באוקטובר מראים פעילות מוגברת במספר בסיסי חיל האוויר, כולל רמת דוד ועובדה, שם הושלמו ההכנות לפני שיגור (המטוסים לתקיפה)". עם זאת, במסמכים גם צוין מודיעין אחר שהתקבל - וחשף שיחידות סייבר בתמיכה איראנית עשויות לבצע מתקפת סייבר נגד רשתות ההגנה של ארה"ב וישראל "ב-48 השעות הקרובות" (נכון ל-18 באוקטובר).
"מודיעין זה הוביל את כוחות ארה"ב להעלות את רמת הכוננות של מערכות הגנה נגד טילים. יחידות כוחות מיוחדים ישראליות גויסו למבצעי חדירה אפשריים שמטרתם נטרול תשתיות התקשורת האיראניות לקראת התקיפות האוויריות", נכתב.
צוין במסמכים כאמור כי חיל האוויר תיאם עם ארה"ב את עיתוי התקיפות האוויריות כך שיתרחשו בחלון זמן שבו הנשיא ביידן בדרכו חזרה לוושינגטון, במטרה למזער השלכות דיפלומטיות תוך מקסום החשאיות המבצעית. יירוטי מודיעין חשפו שכוחות צבאיים איראניים בטהראן ואיספהאן נמצאים במצב כוננות מוגבר, אם כי הם אינם מודעים לעיתוי המדויק של התקיפות הישראליות.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט מגיע לפגישה עם לויד אוסטין
יואב גלנט מגיע לפגישה עם לויד אוסטין
ההדלפה ממשרדיו נחקרת. אוסטין, שר ההגנה האמריקני
(צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
פרשננו רון בן ישי מוסיף כי זו לא נראית כעבודה של חפרפרת בפנטגון או בקהילת המודיעין האמריקנית, אלא הדלפה מכוונת של הממשל. מתחזקת ההערכה שהמטרה היא להוכיח שהממשל מכוון את צעדי ישראל.
אתמול דווח ביומון הבריטי "טיימס", מפי "גורם שבקיא בהיערכות של ישראל", כי הדלפת המסמכים המסווגים מהפנטגון, שעדיין מצויה בחקירה בארה"ב, היא זו שמעכבת את מתקפת התגובה של ישראל באיראן. כמה שעות אחרי פרסום הדיווח, בישראל הכחישו אותו ואמרו כי אין אמת בכך שהמתקפה נדחתה.
לפי הדיווח, התקיפה המיועדת נדחתה בשל אותה הדלפה, שהתפרסמה בערוץ טלגרם פרו-איראני, לפני שהופצה גם ב-X (טוויטר לשעבר) - וכללה פרטים על היערכות ישראל לתקיפה עם טילים בליסטיים באיראן - והדבר סייע לטהרן לחזות את דפוסי התקיפה. כעת, לפי הדיווח, נראה שההדלפה שינתה את תוכניות המתקפה של ישראל, שנדרשה לפתח תוכנית חלופית.
מקורות מודיעיניים ציינו כי "הדליפה גרמה לעיכוב במתקפה עקב הצורך לשנות אסטרטגיות ורכיבים מסוימים". ישראל, כך נכתב, מתכננת לתקוף מתקנים צבאיים של משמרות המהפכה האיראניים, והבטיחה לארה"ב שהתגובה לא תכלול את התשתיות הגרעיניות של איראן או את תעשיית הנפט שלה.
המסמכים הקודמים שדלפו מסווגים כ"סודיים ביותר" ומתוארכים ל-15 ו-16 באוקטובר, יומיים לפני אותו מסמך שנחשף כעת. גורמים אמריקנים אישרו את אמינותם של המסמכים, שנכתבו על ידי הסוכנות האמריקנית למודיעין חזותי וגיאוגרפי (NGA) – שאחראית על ניתוח מידע ותמונות שנאספו על ידי לווייני הריגול של ארה"ב – וכן על ידי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA).
המסמכים, שבהם לא נכללות תמונות הלוויין שמוזכרות בהם, מפרטים הכנות ישראליות בשבוע שעבר לתקיפה באיראן – ובין היתר נטען בהם כי חיל האוויר ערך "תרגיל פריסה רחב היקף", כמו גם תרגיל תדלוק אווירי. באחד המסמכים נכתב כי חיל האוויר "התעסק" עם טילים בליסטיים שמשוגרים מהאוויר, וכי מאז 8 באוקטובר נצפתה התעסקות עם לפחות 16 טילים מדגם המכונה Golden Horizon, ולפחות 40 מדגם המכונה ISO2 או Rocks.