ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שלישי), על רקע הדיווחים כי תיתכן מתקפה איראנית עוד הערב: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל".
נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן"
(צילום: דוברות ראש הממשלה )

הוא ציין: "אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו הצפון בבטחה לבתיהם. אבל מנגד, יש גם אתגרים גדולים. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים – האחד, להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. והשני, לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נילחם וביחד ננצח".
רק לפני כמה ימים הזהיר נתניהו את איראן מעל במת עצרת האו"ם: "אם תתקפו אותנו אנחנו נתקוף אתכם. אין מקום באיראן שהזרוע הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע אליו".
גורם בכיר בבית הלבן מסר הערב כי קיימת אינדיקציה לכך שאיראן מתכוונת לבצע באופן מיידי מתקפת טילים בליסטיים נגד ישראל. "אנחנו נערכים להגן על ישראל ולסייע לה בהגנה אווירית. מתקפה ישירה של איראן על ישראל תביא להשלכות חמורות עבור טהרן", אמר הגורם. במקביל, ארה"ב הודיעה כי היא שולחת שלוש טייסות קרב לאזור. שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי צה"ל.
דובר צה"ל: "ארה"ב עדכנה אותנו, עדיין לא זיהינו איום אווירי ששוגר מאיראן"
(צילום: דובר צה"ל )

לנוכח האזהרות מארה"ב, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת, השנייה בתוך כשעתיים: "לפני זמן קצר עדכנה אותנו ארה"ב כי ישנן הערכות לירי טילים בזמן הקרוב. בשלב זה אנחנו לא מזהים איום אווירי ששוגר מאיראן". הוא הוסיף: "התמודדנו עם איום מסוג זה בעבר, ונתמודד איתו גם עכשיו. מערכי ההגנה האווירית שלנו ערוכים באופן מלא. ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש להמשיך להישמע להנחיות".
הגרי סיכם: "אני קורא לציבור להמשיך ולנהוג באחריות – הקפידו על הנחיות פיקוד העורף, אנחנו עדכנו אותן מוקדם יותר היום. יחד עם שותפינו מארה"ב, בעלת בריתנו, אנו עוקבים אחר ההתפתחויות באיראן. אני אהיה כאן לעדכן אתכם בכל התפתחות באופן מיידי". לאחר שנשאל אם צפויה תגובה ישראלית על מתקפה איראנית רחבה, איים הגרי: "יש לנו תוכניות ויש לנו יכולות. לירי איראני לישראל יהיו השלכות, ולא אפרט מעבר לכך".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל
גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל הלוי ובכירי צה"ל
(צילום: אלעד מלכה)
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל
(צילום: אלעד מלכה)
בתוך כך, מתקיימים מגעים לשיחת טלפון בין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על רקע ההסלמה בין ישראל לאיראן. השיחה האחרונה בין שני המנהיגים התקיימה בדצמבר אשתקד. אם אכן תתקיים שיחה כזאת, יש להניח שמטרתה לבקש מפוטין להפעיל את השפעתו כדי למנוע מתקפה איראנית ישירה על ישראל. לשכת רה"מ סירבה להתייחס לדברים.
באיראן הבטיחו להגיב על שורת הפעולות הצבאיות שאירעו בעת האחרונה באזור, ובכללן חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה שמיוחס לישראל, ובהמשך שורת המתקפות בשטח לבנון ובשיאן חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.