1 צפייה בגלריה
אירוע ירי ברהט
אירוע ירי ברהט
מוחמד אבו הואש בן ה-11 וזירת הרצח
תיסיר עמדין (31), תושב רהט ומורה בבית הספר דאר אל-קאלם שבעיר, נעצר בחשד לרצח מוחמד אבו הואש בן ה-11. הוא נעצר כבר לפני שבוע, אך על מעצרו נודע רק הערב (ראשון) - כשבית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.
עמדין נעצר לפני כשבוע, זמן קצר לאחר הרצח, בחשד לרצח חסר ישע, נשיאת ורכישת נשק שלא כדין, ירי באזור מגורים ועבירות נוספות. לפי החשד הוא ביצע את הרצח יחד עם בני אדם נוספים, שאף היו מעורבים בקטטה בין שתי המשפחות שהובילה לרצח. נציג המשטרה אמרו בדיון הערב כי "אין סיכוי שהוא חף מפשע", והשופט רפאל ימיני קבע כי החשד נגדו התחזק.
בזירת הרצח ברהט, לאחר הרצח: "היום זה אצלנו, מחר אצל אחר"
(צילום: רועי עידן)

הארכת המעצר של עמדין הערב היא השנייה במספר. סנגורו, עו"ד מחמד רחאל, טען בדיון בבית המשפט כי מדובר באדם נורמטיבי שאין לו קשר לאירוע. "הינעלות על קו חקירה אחד מצד היחידה החוקרת, כאשר היא זונחת קווים אפשריים נוספים, יכול לגרום לנזק ראייתי", אמר עורך הדין.
סנגורו שאל בדיון הערב: "לעצור אדם, מורה במשרד החינוך, נורמטיבי לחלוטין, שיש סיכוי מסוים שהוא חף מפשע - הוא חמור יותר מהרצח עצמו". הוא שאל את נציג המשטרה בדיון: "הרוצח האמיתי מסתובב בחוץ. יש סיכוי?". נציג המשטרה אייל זיתון השיב לו: "לא". הסנגור שאל שוב: "אין סיכוי שהוא חף מפשע?", ונציג המשטרה השיב: "אין סיכוי".
בחקירתו שמר החשוד על זכות השתיקה. "זירת הרצח היא מקום גדול, חצר של מספר משפחות, בהן משפדת עמדין ואבו הואש. החשוד עמד במספר מקומות בין הבתים של עמדין לאבו הואש, כולל בחצר", אמר נציג המשטרה בדיון. עוד עולה כי נערך במקום שחזור אחד של הרצח עם אחד העדים.
הלוויתו של מוחמד אבו הואש בן ה-11

משפחת הילד שנרצח טוענת כי יש עוד מעורבים שככל הנראה נמלטו לאזור חברון. זיאדנה, דודו של הקורבן, סיפר כי אמו של מוחמד חסרת אונים. "הרשויות הפקירו אותנו", אמר הדוד. "אני חושש שהיא תעשה משהו אובדני, בגלל זה עזבתי הכול ואני נשאר איתה כל הזמן. היא מסתכלת על התמונות שלו ולא מפסיקה לבכות. הרצח הזה כיבה לנו את האור של החיים".
משפחתו של החשוד ברצח לא נמצאת כרגע ברהט חשש לנקמת דם. זיאדנה אמר: "כרגע האווירה שקטה אך מתוחה, אני לא יודע מה יכול לקרות". הוא גם מתח ביקורת על השר לביטחון לאומי: "למה בן גביר לא עושה את מה שהוא אמר? שיאסוף את הנשק הארור הזה שנמצא בכל מקום ביישובים הערביים. למה הוא מחכה לעוד מעשי רצח?".
לפני שמונה ימים, ביום שבת, אבו הואש בן ה-11 נורה למוות בשכונה 5 ברהט. נער אחר, בן 17, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עוד לפני הרצח, עליו דווח למוקד 101 של מד"א ב-07:05, במשך שעות נשמע ירי בלתי פוסק בעיר. שעות לפני הרצח, בסביבות 02:30 בלילה, החלה קטטה בין שתי משפחות, אחת מהן של בן ה-11, שהחלה בעקבות סכסוך בכביש יום לפני - ושני חשודים נעצרו. הקטטה התחדשה לפנות בוקר - לאחר שהשוטרים עזבו את המקום - ונגמרה ברצח.
אחד מדודיו של מוחמד אבו הואש היה עד לרצח אחיינו, והוא סיפר ל-ynet לאחר הרצח: "אחד היורים לבש חולצה לבנה. הוא לא היה רעול פנים. היה לו אקדח". הדוד סיפר שהגיע למקום אחרי שהקטטה הגדולה מהלילה, שהייתה מלווה בירי כמעט בלתי פוסק, כבר שככה. לדבריו, מוחמד בן ה-11 וקרוב משפחה נוסף צעדו לכיוונו מהבית, ואז הגיע אליהם היורה. "הילד נורה מול העיניים שלי. בן דוד שלי קיבל אחד בישבן והאחיין קיבל כדור בראש. היורה בא עם חולצה לבנה והתחיל בירי. כולם ברחו. כואב לי מבפנים".
מוחמד אבו הואש, בן יחיד במשפחה של ארבע אחיות, גדל באחת מהשכונות הקשות בעיר רהט. בבית הקטן שבו הוא התגורר עם אמו ואחיותיו יש ביוב שזורם בקרבת מקום ופסולת בניין ואשפה ביתית פזורים בסמוך. הוא למד בחינוך המיוחד, ילד שקט שלעתים היה מגיע מוזנח לכיתה. "הילדים משחקים בביוב. חלק לא הולכים לבית הספר", סיפר הדוד.