המתקפה של אמסלם
(צילום: ערוץ כנסת)

היועצת המשפטית לממשלה, המיועד לנשיא העליון הבא, ראש המוסד לשעבר, המפגינים: בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית, אחד משרי ממשלתו תקף בחריפות מעל בימת הכנסת את כל אלו, ואף מתח ביקורת על דברי נתניהו בשיחה עם אילון מאסק.
"אני חולק על מה שאמר ראש הממשלה", אמר השר דודי אמסלם בהתייחס לדברי נתניהו שכינה את ההצעה המקורית למהפכה המשפטית "רעה". הלילה, בהבהרה מטעם לשכת ראש הממשלה, נמסר כי נתניהו התייחס בשיחה עם מאסק "רק לפסקת התגברות גורפת ברוב רגיל, דבר שראשי הקואליציה כבר הסכימו לפני חודשים שניתן להשיג את האיזון מול בית המשפט בדרכים אחרות".
"אני חושב שהרפורמה שהציג השר לוין היא תחילת הרפורמה, היא גם לא הכול וזו הדרך - עד הסוף", אמר השר במשרד המשפטים במליאה, שהתכנסה בזמן הפגרה כדי להאריך הוראות שעה ובעקבות הגשת הצעות לסדר היום. "זו רפורמה טובה ואני אומר לכם - מדינת ישראל היא לא מדינה דמוקרטית הלכה למעשה. גם גדעון סער יודע את זה, ואנחנו רוצים להפוך אותה למדינה דמוקרטית - אנחנו לא סוג ב!".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בתחילת הפגישה עם היזם אילון מאסק
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בתחילת הפגישה עם היזם אילון מאסק
מאסק ובני הזוג נתניהו
(צילום: אבי אוחיון\לע"מ)
השר אמסלם יצא נגד דבריו של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שאמר כי עקב המהפכה המשפטית כל חייל שייצא לחו"ל יוכל להיעצר גם עשר שנים אחרי שירותו עקב פשעי מלחמה: "אם אתה עשית פשעי מלחמה צריך לעצור אותך עכשיו. אתה לא מתבייש? פוגע בביטחון מדינת ישראל, פוגע בחיילי צה"ל. בושה וחרפה. אתה עוד חי על הפנסיה של מדינת ישראל".
אמסלם העביר אחר כך את חיציו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ולאחת ממנהיגות המחאה שקמה ברסלר, שאמרה כי "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא יהודים", ואחר כך התנצלה: "שקמה ברסלר קוראת לי נאצי והגברת מיארה עושה פן? לא שומעת, לא רואה? היא מזכירה לי את שלושת הקופים".
3 צפייה בגלריה
דוד אמסלם במליאת הכנסת
דוד אמסלם במליאת הכנסת
אמסלם במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
"הבוס שלכם מתראיין וקורא לי מורד ובוגד - פרחח שלא שירת בצה"ל, לא סיים 12 שנות לימוד", אמר על ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "הוא בנאדם שלא תרם למדינת ישראל יום אחד".
אמסלם המשיך במתקפה והתייחס לדבריו של שופט העליון יצחק עמית לח"כ שמחה רוטמן, בדיון על עילת הסבירות: "אני שומע את השופט עמית אומר ליו"ר ועדת חוקה 'קשה לי לשמוע את הדברים שלך, יש לך דקה'. מר עמית, אתה שופט, למה קשה לך לשמוע?".
מפגינים ומפגינות מחכים לשיירה של נתניהו בסן חוזה, קליפורניה ארה"ב
(צילום: Unxeptable)

3 צפייה בגלריה
 שלטים נגד בנימין נתניהו בכלא אלקטרז
 שלטים נגד בנימין נתניהו בכלא אלקטרז
כרזה נגד נתניהו בכלא אלקטרז
(צילום: UnXeptable)
אחר כך התייחס למפגינים בארצות הברית, במהלך ביקורו של נתניהו, ואמר: "אתם חציתם כל קו אדום, אתם גוררים את כל עם ישראל לתהום. אתם עושים את הבלגן ואומרים שאנחנו אחראים. אתם הורסים את הדמוקרטיה ואנחנו אשמים? מה לעשות שניצחנו בבחירות? כל אלה, ה'אחים לנשק', מקרינים על כלא אלקטרז תמונה של ראש הממשלה בבגדי אסיר. אתם מגעילים אותי, אתם ביזיון, מי שעושה דבר כזה פוגע בביטחון מדינת ישראל".
בן גביר במליאה. "לא אכפת לאופוזיציה מהנרצחים בחברה הערבית"
(צילום: ערוץ כנסת)

בהמשך, התקיים דיון במליאת הכנסת על הפשיעה בחברה הערבית וח"כים מהאופוזיציה יצאו כאות מחאה כשהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה לדוכן הנואמים. "לא אכפת להם מהנרצחים בחברה הערבית, אתם גזענים, צאו החוצה - המקום שלכם לא כאן", אמר בן גביר. "התמונה הזו מלמדת יותר מכל שהאנשים שמדברים בשפה גבוהה לא אכפת להם באמת. יש כאן ממשלה שמביאה עוד חוק ועוד חוק, שעושה את מה שאתם במשך שנים צעקתם ואמרתם אבל בסוף לא העברתם. צריך להודות לממשלה הזו ברשות בנימין נתניהו, שמעבירה חוקים שנותנים כלים למשטרה לטפל בפשיעה".