חיסול נוסף מהאוויר ברצועת עזה, בזמן שממשיכה ההמתנה לכניסה הקרקעית: צה"ל, בסיוע מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, חיסל את ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית של חמאס, ששיגר את טיל הנ"ט ממנו נהרג סמ"ר עומר טביב ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים במבצע "שומר החומות" לפני שנתיים.
הצהרתו של דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

מטוסי קרב תקפו הבוקר את ראש מערך הנ"ט בצפון הרצועה של חמאס, איברהים אלסחאר. בין היתר, היה אלסחאר האחראי לתכנון והכוונה של שיגורי טילי נ"ט רבים לעבר שטח ישראל בכלל ולעבר כוחות צה"ל בפרט. בצה"ל אמרו כי עדכנו את משפחתו של סמ"ר טביב, ואת משפחות הפצועים.
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר במסיבת עיתונאים הערב כי צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה ברצועה, ומתמקד בשכונות המקיפות את העיר עזה. "היום גם תקפנו מטס אחד ארוך שלם שממנו נהרגו עשרות מחבלים ומפקדים בכירים בדרג השטח".
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
1 צפייה בגלריה
אבראהים אלסחאר ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית בעזה חוסל
אבראהים אלסחאר ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית בעזה חוסל
הבכיר שחוסל
(צילום: דובר צה"ל)
על הדיווחים בנוגע לשחרור חטופים בעלי אזרחות זרה, אמר תא"ל הגרי: "אנחנו מנהלים מאמצים אזרחיים מבצעיים מודיעיניים מסביב לשעון. לנגד עינינו רק דבר אחד - התמונות, הפנים, הילדים וההורים והזקנים שנקרעו מהמשפחות שלהם. אנחנו נדווח לציבור כשהפרטים והעובדות יהיו בידינו וכשהאנשים יהיו בידינו".
בתגובה לדברי יו"ר ש"ס אריה דרעי, שלפיו לא הייתה לצה"ל תוכנית להשמדת חמאס, אמר דובר צה"ל: "לאורך השנים, בכל ממשלה ובכל קבינט, כשהיה צריך הוצגו תכניות באשר לעזה. התפקיד של הצבא הוא לקבל את המטרות והיעדים מהדרג המדיני ולהתאים את התוכנית, וזה מה שאנחנו עושים עכשיו. מתקיימים דיונים רציניים בקבינט המצומצם, צה"ל מציג תוכניות בהתאם למטרות והיעדים שקבע הדרג המדיני".
בתשובה לשאלה אם צה"ל מוכן לכניסה הקרקעית, ענה תא"ל הגרי: "בוודאי. תפקיד הצבא הוא להיות במוכנות. יש פה שיקולים טקטיים, אופרטיביים ואסטרטגיים. מסתכלים על כל המזרח התיכון וטוב שיש דיונים רציניים. וכן, אנחנו מוכנים".