אלפי בני אדם התאספו אמש (שישי) בכיכר מוזיאון תל אביב, מול בסיס הקריה, בעצרת תמיכה במשפחות החטופים והנעדרים וקראו לשחרורם. "מתבצרים עד שהם חוזרים - משפחות החטופים עוברות לישון מול הקבינט", הודיעו במטה המשפחות ולאחר מכן חלק מהמשפחות הקימו מאהל מול שער שאול בקריה.
במאהל המשפחות
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

עצרת התמיכה ונאומי משפחות החטופים
(צילום: עידו ארז)

משפחות ופעילים הפגינו מול הכניסה לקריה כבר משעות הבוקר, בעת שמזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נועד עם רה"מ בנימין נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני.
העצרת הוקדשה לאנשי קיבוץ נחל עוז שהגיעו כקהילה, רובם מהקיבוץ המאמץ שלהם משמר העמק. במקום נערכה קבלת שבת, על הבמה המרכזית נאמו נציגי משפחות החטופים מנחל עוז, ולאחר מכן הופיעה מקהלת הגבעטרון.
דבורל'ה עידן, אמו של צחי עידן שנחטף על יד מחבלי חמאס שרצחו את בתו מעיין, קראה מעל הבמה: "אני סבתא ל-14 נכדים, אחת מהם, מעייני רק בת 18, נרצחה. היא נרצחה לצחי, אבא שלה, בידיים. והוא, במצב נפשי בלתי אפשרי ובזמן שהידיים שלו מגואלות בדמה של מעייני, נחטף מביתו בנחל עוז. במקום לערוך ארוחת שישי בקיבוץ, עם כל הילדים וכל הנכדים, אנחנו פה. אנחנו מחכים שישובו הביתה".
3 צפייה בגלריה
רבל שבת של משפחות החטופים בתל אביב
רבל שבת של משפחות החטופים בתל אביב
"במקום ארוחת שישי בקיבוץ - מחכים להם פה"
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
רבל שבת של משפחות החטופים בתל אביב
רבל שבת של משפחות החטופים בתל אביב
קבלת שבת מול הקריה
(צילום: מוטי קמחי)
מעין צין, אמן של אלה ודפנה אליקים שנחטפו מבית אביהן שנרצח בנחל עוז אמרה: "הן נחטפו מהבית שלהן, מהמיטה שלהן, מהמדינה היפה שלהן. אני באתי לכאן לצעוק לעולם - אני רוצה את הבנות של בבית עכשיו".
דני מירן, אביו של עמרי מירן שנחטף לעזה, פנה למקבלי ההחלטות: "אני מבקש ממדינת ישראל לקחת את כל ה'דאעשים' שיושבים אצלנו בכלא, להעלות אותם על אוטובוסים ולהעביר אותם לגבול עזה, ולהגיד לסינוואר, 'האנשים שלך פה - תביא את האנשים שלנו'. שייקח אותם, אנחנו לא רוצים אותם יותר".
אמיר תיבון, עיתונאי "הארץ" וחבר קיבוץ נחל עוז, אף פנה לבלינקן באנגלית והזכיר לו את שיחתם בזמן ביקורו הקודם של בלינקן בארץ יחד עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. תיבון פנה אז למזכיר המדינה בבקשה להשיב את החטופים הביתה, ובלינקן השיב כי "אנחנו עובדים על זה".
3 צפייה בגלריה
רבל שבת של משפחות החטופים בתל אביב
רבל שבת של משפחות החטופים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
משפחות החטופים והנעדרים הקימו אוהלים מול שער הקריה, והם מתכננים ללון שם הלילה ובלילות הבאים, עד שהחטופים ישובו הביתה. ממטה המשפחות נמסר: "מתבצרים עד שהם חוזרים - משפחות החטופים עוברות לישון מול הקבינט".
בצהריים, בביקורו הרביעי בישראל מתחילת המלחמה, בלינקן קיים מסיבת עיתונאים: "ראינו צילומים נוספים שנאספו מהמתקפה ב-7 באוקטובר. זה מזעזע שהברוטליות של הטבח נשכחה - אבל לא בישראל ובארה"ב". בלינקן חזר על הקריאה של הנשיא ביידן להפוגה ברצועת עזה, ונתניהו התייחס אליה בהצהרה שנשא: "אנו מסרבים להפסקת אש שלא כוללת את החזרת חטופינו".
פורסם לראשונה: 20:31, 03.11.23