בזמן שהשריפות בצפון השתוללו, לוחמי האש ואנשי כיתות הכוננות נאבקו באש - ותושבים התלוננו על חוסר מענה ראוי מצד שירותי הכבאות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאחראי על שירותי הכבאות במסגרת תפקידו, תועד אמש (שני) במופע הצדעה בבריכת הסולטן בירושלים.
איתמר בן גביר במופע ארגון עמיחי אליהו
(צילום: מיכאל שמש, כתב פוליטי - כאן 11)

המופע, שאותו ארגן משרד המורשת של השר עמיחי אליהו ממפלגתו של בן גביר, כונה "שרים לגיבורים". בכרזה שפורסמה לקראתו נכתב: "אירוע הצדעה למורשת הגבורה של אמיצי הרוח והלב בעורף ובחזית". על השתתפותו של בן גביר במופע פורסם בכאן 11. לאחר מכן, קיים הערכת מצב שעסקה בשריפות.
"הלכתי לחמש הדקות האחרונות של מופע הצדעה לגיבורי 7 באוקטובר - לא חגיגות ולא נעליים", טען הבוקר בן גביר בגלצ. "הגעתי לשם כי הגיבורים האלה ביקשו שאתן להם תעודות ואגיד להם כל הכבוד".
בתגובה להשתתפות בן גביר במופע, וקודם לכן בריאיון, אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "כל הצפון נשרף והשר לביטחון לאומי, המופקד על שירותי הכבאות, הלך לאולפן הפטריוטים ומשם להופעה בבריכת הסולטן. ‏אין ולא הייתה ממשלה מופקרת מזו בתולדות המדינה. פשוט לא אכפת להם. לא מהצפון, לא מהדרום, לא מהחטופים".
הכותרת
האם ישראל איבדה את הצפון?
27:26
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר במופע ארגון עמיחי אליהו
איתמר בן גביר במופע ארגון עמיחי אליהו
בן גביר במופע בבריכת הסולטן, אמש
טפסר משנה נתן בנשימול: "אולי מתעכבים בגלל סיבות ביטחוניות, אבל לא בהצלת חיים"
(צילום: ליאור שרון)

מי שניסה להסביר את השתתפות בן גביר באירוע היה השר עמיחי אליהו - אך הוא כלל לא התייחס למה שהתרחש בצפון במקביל לחגיגה. "אין שר שמגיע יותר מבן גביר, בכל אירוע. אתמול הגיע לאירוע הוקרה לשוטרים שנועד לחזק את הרוח. בתקשורת השמאל אין הבנה שאנו נלחמים על הרוח, לכן החשיבות אמש כה גדולה. הכישלון בשמחת תורה הוא כישלון הרוח. בן גביר השתתף 5 דקות בדיוק בסוף האירוע", טען אליהו בריאיון לרדיו קול חי.
אתמול בצהריים, לפני שהשריפות החלו להשתולל, התקיים אירוע הצדעה נוסף - בכנסת - למשפחות השוטרים, הסוהרים והכבאים, בהשתפות בן גביר וגם נציב הכבאות וההצלה אייל כספי. הבוקר הגיע בן גביר לביקור בקריית שמונה, וקיים הערכת מצב בחפ"ק המחוז הצפוני של מערך הכבאות וההצלה. "התפקיד של צה"ל זה להשמיד את החיזבאללה", אמר בן גביר. "לא יכול להיות שמטווחים חבל ארץ שלנו, פוגעים בו, אנשים כאן מתפנים ויהיה שקט בלבנון. הם שורפים כאן, צריך לשרוף את כל מעוזי החיזבאללה. להשמיד אותם. מלחמה".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום