ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ה') עם גנרלים אמריקנים בדימוס, ובסרטון שפרסמה לשכתו הוא נשמע מזהיר בפניהם, באנגלית, כי הציר בהובלתה של איראן עלול לכבוש את סעודיה. מדובר באמירה חריגה למדי, והיא מגיעה כשברקע מאמצי הממשל האמריקני – שעד כה העלו חרס בשל התנגדות נתניהו לקידום הצהרתי אפילו של מדינה פלסטינית – לנורמליזציה מול ריאד.
נתניהו מזהיר באנגלית מכיבוש סעודיה
(צילום: איתי בית-און / לע״מ)

בדבריו באנגלית הזהיר נתניהו מאיראן ומשלוחיה, ואמר: "עלינו להרתיע את האלמנטים האחרים של ציר הטרור של איראן. אנו חייבים להתמודד עם הציר. הציר לא מאיים רק עלינו, אלא גם עליכם. הוא בדרכו לכבוש את המזרח התיכון. לכבוש את המזרח התיכון. זה אומר ממש לכבוש. את סעודיה, את חצי האי ערב. זה רק שאלה של זמן. אנחנו חייבים לעצור אותם", אמר נתניהו בסרטון, שתמלול שלו גם פורסם באנגלית ובעברית על-ידי לשכתו. חרף זאת, ההערכה היא שנתניהו התכוון לסכנות שבהתחזקות ההשפעה האיראנית באזור - ולא לכיבוש פיזי.
המפגש עם הגנרלים והאדמירלים לשעבר בצבא האמריקני נערך בקריה בתל אביב, ביוזמת ארגון יהודי-אמריקני בשם JINSA, ובלשכת ראש הממשלה ציינו כי הוא סקר בפני חברי המשלחת את האתגרים העומדים בפני ישראל בכל החזיתות. "הוא הדגיש את הנחישות של לוחמי צה״ל ואת המחויבות להחזרת כל החטופים. כמו כן, ראש הממשלה הדגיש שמלחמתה של ישראל היא מלחמתו של כל העולם החופשי כולו", נמסר.
מפה מפת מזרח תיכון ציר איראני ציר אמריקאי המזרח התיכון
נתניהו אמר להם: "איראן נלחמת בנו משבע חזיתות: כמובן שחמאס, חיזבאללה, החות'ים, המיליציות של עיראק וסוריה, יהודה ושומרון ואיראן עצמה. הם רוצים גם להפיל את ירדן. המטרה שלהם היא תקיפה קרקעית משולבת ממספר חזיתות, בנוסף לשיגור טילים משולב. החובה הראשונה שלנו היא לקטוע את היד – את חמאס. מי שעושה לנו דבר כזה פשוט לא יהיה פה. לפנינו קרב ארוך, אני לא חושב שהוא יהיה מאוד ארוך – אבל ניפטר מהם".