בנט: "איפה שאפשר - זה הזמן לעבור לעבודה מהבית"
(צילום: לע"מ )

לפני כמה שבועות קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לישראלים שלא לנסוע לחו"ל - אך בפועל רבים העדיפו בכל זאת לצאת מהארץ, כולל רעייתו וילדיו. במסיבת העיתונאים שערך אמש (יום א') הוא לא התייחס לכך שראשוני הישראלים שנדבקו באומיקרון הגיעו דרך נתב"ג וחלקם יצאו מישראל אחרי שביקש להישאר בארץ.
האזהרה של בנט, כך נראה, לא הייתה מיותרת - רק בשבוע האחרון אובחנו 915 בני אדם ששבו מחו"ל כחיוביים לקורונה, רבים מהם מחוסנים. מדובר על כמעט אחד מכל חמישה בני אדם שאובחנו בישראל כמאומתים מיום ראשון עד שבת בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נוסעים בנתב"ג בשבוע שעבר ובנט
(צילום: אמיל סלמן, רויטרס)
במקום הראשון נמצאת ארצות הברית עם 172 מאומתים שהגיעו ממנה בשבוע שעבר, לאחר מכן נמצאת בריטניה – שכבר הפכה לאדומה – עם 156 מאומתים וצרפת עם 137. איחוד האמירויות נמצאת במקום הרביעי עם 94 מאומתים וטורקיה במרחק ניכר עם 43.
מדרום אפריקה, הנחשבת למדינה אדומה קרוב לשבועיים, הגיעו 20 חיוביים לנגיף. בנוסף הגיעו שמונה מאומתים מטנזניה וחמישה מניגריה, הנחשבות גם הן לאדומות.
(צילום: אורי דוידוביץ, נויל האריס)

בקרב המאומתים שאובחנו שלשום והגיעו ממדינות שאינן אדומות עולה תמונה מדאיגה לגבי המחוסנים: 115 מתוך 155 מאומתים מהמדינות האלה חוסנו בחצי השנה הראשונה במנה השנייה או השלישית של החיסון – כלומר, מדובר ב-74% מבין הבאים לישראל שאובחנו ביום שישי כחיוביים לקורונה. לעומת זאת, 31 אינם מחוסנים והיתר עם חיסון שלא בתוקף.
גם בשבת, 97 מתוך 114 המאומתים שהגיעו ממדינות שאינן אדומות, היו מחוסנים. כלומר, כ-85% מאלו שבאו מחו"ל וקיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה בשבת היו מחוסנים.
במקביל עדכן משרד הבריאות כי אתמול זוהו 40 מאומתים חדשים לזן האומיקרון, וכי עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים לזן החדש, 113 מהם שבו מדרום אפריקה, בריטניה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין וטורקיה.
31 מאומתים היו במגע עם שבים מדרום אפריקה, בריטניה, ארצות הברית וספרד, 17 נדבקו בקהילה ו-14 נמצאים בבדיקה. מתוך 175 המאומתים לאומיקרון – 122 מחוסנים – כלומר קרוב ל-70% מהמאומתים לזן החדש קיבלו את המנה השנייה או השלישית של החיסון בחצי השנה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מבצע חיסוני הילדים ביישוב אפרת
(צילום: יואב דודוקביץ)
מספר המאומתים עם אומיקרון עלה מ-134 ביום שישי ל-175 אתמול. כלומר, מדובר על עלייה של כ-30% במספר המאומתים בזן החדש ביומיים. ביום שלישי בשבוע שעבר היו 89 מאומתים לאומיקרון בישראל, כלומר מספר המאומתים עם הזן החדש הכפיל את עצמו בתוך פחות משבוע.
בנט אמר במסיבת העיתונאים: "להערכתי, בעוד 4-3 שבועות, אולי לפני, נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק. המטרה היא לצלוח את הגל הזה תוך המשך פעילות הכלכלה, המשק והחינוך ככל שנוכל. הדרך היא לעכב ככל הניתן את קצב ההתפשטות, ובזמן שאנחנו קונים - לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר מהר".
לצד בריטניה ודנמרק שנכנסו לרשימת המדינות האדומות, ושהטיסה אליהן אסורה לישראלים למעט באישור מיוחד, הלילה (בין ראשון לשני) נכנסו שבע מדינות נוספות לרשימה שכבר מכילה את מרבית מדינות אפריקה. הטיסה תיאסר לאיחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פילנד, צרפת ושבדיה. מחוסנים בפעם השלישית שישובו מהמדינות הללו יידרשו לבידוד ביתי של שבוע, שממנו יוכלו לצאת לאחר שתי תוצאות שליליות בבדיקת PCR, ולא-מחוסנים יישלחו למלונית.
בנוסף, הממשלה צפויה לאשר בקרוב להכניס לרשימה המדינות האדומות את ארה"ב, קנדה, טורקיה, פורטוגל, גרמניה, הונגריה, בלגיה ומרוקו.
במקביל ממשיכה הדעיכה במספר הנוסעים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון. במהלך היממה הקרובה, יעברו בשדה כ-31 אלף נוסעים, כמעט 16 אלף מהם יהיו ישראלים שיחזרו הביתה, באחת מ-125 הטיסות הנכנסות. רק קצת יותר מ-15 אלף ינדדו מעבר לים, לעולם שמתחיל להיסגר בפניהם בשל וריאנט האומיקרון.
בינתיים אובחנו אתמול 638 ישראלים כחיוביים לקורונה ושיעור המאומתים הזמני עומד על 1.15%. מדובר ביום השני ברציפות, לאחר שבועות רבים, שבו שיעור החיוביים עומד על יותר מ-1%. מספר החולים הקשים עלה מעט לעומת הנתון אתמול בבוקר והוא עומד על 84. כ-77% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל.
פורסם לראשונה: 22:33, 19.12.21