סימני חניקה על הצוואר, חבלות חמורות בגוף וחשד לשבר בגולגולת: המשטרה עצרה פלסטינית בשנות ה-50 לחייה בחשד לתקיפת תינוקת בת תשעה חודשים בפעוטון שבו היא עובדת בכפר עקב שבמזרח ירושלים. בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (רביעי) את מעצרה עד ליום ראשון הקרוב.
2 צפייה בגלריה
פעוט שהוכה קשה בפעוטון
פעוט שהוכה קשה בפעוטון
סימני חניקה על הצוואר וחבלות חמורות בגוף: עובדת בפעוטון נעצרה
החשודה, תושבת יהודה ושומרון ללא אישור שהייה בישראל, נעצרה אמש לאחר שאמה של התינוקת התלוננה כי זיהתה עליה סימני אלימות. התינוקת פונתה לבית חולים עם סימני חניקה על צווארה וחבלות חמורות בגופה, שככל הנראה גרמו לה לשבר בגולגולת.
"זה מקרה חמור מאוד שלא ציפינו שיקרה", אמר הורה לתינוק נוסף שנמצא בפעוטון. "הפסקנו לשלוח את הילד לשם. אם פעוט עובר אלימות בצורה כזו - זה עלול להגיע גם לרצח". איש חינוך בכפר עקב אמר כי "לצערי מעונות רבים מעסיקים עובדות בלי ניסיון כי מה שמעניין אותם זה הכסף בסוף החודש.
"אני מוכר ביישוב וקיבלתי כמה פניות מהורים על אלימות שעברו ילדיהם", הוסיף איש החינוך. לדבריו, "בשני מקרים שמעתי אפילו על הטרדות. הורים מפחדים להתלונן כי מאיימים עליהם. הם מעדיפים לשמור על שתיקה ולא לשלוח את הילדים לפעוטונים. אין להם אמונה".
2 צפייה בגלריה
"יש מקרי אלימות חמורים שלא התפרסמו". אילוסטרציה
"יש מקרי אלימות חמורים שלא התפרסמו". אילוסטרציה
"יש מקרי אלימות חמורים שלא התפרסמו". אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
אם לפעוט בן שנתיים שהוכה בפעוטון אחר בכפר עקב אמרה ל-ynet כי "בני עבר אלימות מצד עובדת, אך כל פעם שאני שואלת איך זה קרה - אין מענה". היא הוסיפה: "אין אצלנו כתובת, לא במשרד החינוך ולא בעיריית ירושלים. הכל מתנהל בצורה לא מסודרת, ויש מקרים חמורים שלא התפרסמו".
תושבת כפר עקב נוספת סיפרה כי לא שולחת את בנה לגן אחרי ששמעה על אלימות מצד העובדות. לדבריה, "אני יושבת בבית כמעט חודשיים במקום לעבוד ולפרנס את המשפחה כי אני לא מרגישה בטוחה לשלוח אותו לגן. אני דורשת שיהיו מעונות בפיקוח של משרד ממשלתי עם התקנת מצלמות וצוות מקצועי.
"רוב העובדות באות לעבוד ללא הכשרה", הוסיפה. "אפילו לשחק עם ילד הן לא יודעות. אני מקווה שתהיה בדיקה מקצועית לכל המעונות, ושיקפידו על עבודה ישרה ומקצועית אחרת המון ילדים ומשפחות יסבלו".