לחיילי צה"ל שנלחמים בעזה הופצו 10,000 חפיסות קלפים ייחודיות: הקלפים כוללים 52 תמונות מבוקשים של בכירי החמאס, בראשם יחיא סינוואר ומוחמד דף.
ליוזמה הנוכחית, שלא ברור אם עומד מאחוריה גורם רשמי, יש כמה הסברים ומשמעויות סמליות: ראשית, הקלפים משמשים כאמצעי זיהוי לחיילים בשטח. שנית, החפיסה מציבה "סוף תיאורטי למלחמה" - והוא חיסול או לכידת כל צמרת החמאס שמופיעה בקלפים. מדובר בנרטיב שמשרטט בצורה ברורה את היעד של סוף המלחמה. בנוסף, היוזמה מקווה להוציא מאיזון את הבכירים בהנהגת החמאס שמתחבאים בבונקרים ובמנהרות, ולהראות להם עד כמה חיילי צה"ל נחושים ללכוד אותם.
6 צפייה בגלריה
חפיסות קלפים עם תמונות של בכירי ארגון הטרור חמאס
חפיסות קלפים עם תמונות של בכירי ארגון הטרור חמאס
סינוואר, משעל ודף בחפיסת הקלפים של בכירי חמאס
הצבא האמריקני עשה דבר דומה אחרי הפלישה לעיראק בשנת 2003, כשהפיץ חפיסות קלפים עם תמונות מבוקשים ממשטרו של סדאם חוסיין. הרעיון לאחד 52 בכירי חמאס לחפיסת קלפים אחת מתלווה למהלכים משמעותיים יותר שישראל מקדמת, בזירה המשפטית, כמו העמדתם לדין בחו"ל.

10 מבוקשים שמופיעים בקלפים כבר חוסלו

כדי להעצים את המכה המוראלית לחמאס מי שיזם את הרעיון גם החליט להוריד בדרגה חלק מבכירי ארגון הטרור, כדי להביך אותם. כך למשל יחיא סינוואר הוא "מלכה לב אדום" ולא "מלך", "אס" או "ג'וקר".
6 צפייה בגלריה
חפיסות קלפים עם תמונות של בכירי ארגון הטרור חמאס
חפיסות קלפים עם תמונות של בכירי ארגון הטרור חמאס
ההשראה: הקלפים של צבא ארה"ב בפלישה לעיראק
סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, מוגדר בישראל כסוציופט ואדם מלא בחשיבות עצמית, שלא אכפת לו כלל מהעם הפלסטיני. מי שהחליט "לשנמך" אותו ברשימת הבכירים של חמאס מקווה "לטלטל" את סינוואר בעודו "יושב כמו היטלר קטן בבונקר", כפי שהגדיר באחרונה גורם מדיני בכיר.
ה"אסים" בחפיסת הקלפים הם איסמעיל הנייה וחאלד משעל, ששוהים במלונות יוקרה בדוחא, ומרוואן עיסא - נציג הזרוע הצבאית בלשכה המדינית של החמאס. אחיו של סינוואר, מוחמד, הוא "הנסיך השחור". ה"ג'וקר" הוא, איך לא, מוחמד דף. בחפיסה ישנם 10 קלפים של בכירים שכבר חוסלו.