הפלסטינים טוענים שלפחות 39 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של בית ספר של אונר"א במרכז הרצועה. צה"ל אישר כי תקף במקום מתחם של חמאס, וחיסל מחבלים שלקחו חלק בטבח 7 באוקטובר.
לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו הלילה בהכוונת כוחות אוגדה 99, אגף המודיעין ושב"כ מתחם ששימש את חמאס הממוקם בתוך בית ספר של אונר"א באזור מחנה הפליטים נוסייראת. בצה"ל אמרו כי במתחם שהו מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי אשר השתייכו לכוחות הנוחבה ולקחו חלק בטבח ביישובי העוטף.
1 צפייה בגלריה
מתחם בית הספר שבו שהו המחבלים
מתחם בית הספר שבו שהו המחבלים
מתחם בית הספר שבו שהו המחבלים
(צילום: דובר צה"ל)
תיעודים פלסטיניים מאזור התקיפה

"המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר, תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה. בתקיפה חוסלו מחבלים אשר תכננו לבצע פיגועים ולקדם מתווי טרור נגד כוחותינו בטווח הזמן המיידי", נמסר עוד מדובר צה"ל, שם הדגישו כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים. כחלק מאותם מאמצים, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף".
עוד אומרים בצה"ל כי מדובר בתופעה קבועה: חמאס מנהל חפ"קים, התארגנויות ופיגועים מתוך מתקני החוסים בבתי הספר של אונר"א. המחבלים היו בכמות גדולה יחסית, כ-25, והם שהו באיזור נפרד מהחוסים במתחם. על-פי צה"ל, המחבלים היו שייכים לחמאס ולגא"פ כאשר התקיפה הייתה מדויקת והיא נדחתה כבר פעמיים בימים האחרונים כדי לדייק אותה יותר. במסגרת הפעולה 3 כיתות בהן שהו המחבלים הותקפו בחימושים מדויקים וקטנים יחסית. צה"ל צפוי לפרסם את שמות המחבלים שחוסלו, בהם פעילי נוחבה מה-7 באוקטובר.
הפלסטינים טענו כי התקיפה פגעה בבית ספר אל-סרדי ששימש כמחסה לעקורים, והגופות פונו לבתי חולים בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. "זה רצח עם מחריד שמבייש את האנושות", האשימו בחמאס. מנכ"ל לשכת התקשורת הממשלתית בעזה העריך כי מספר ההרוגים יעלה: "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את רצח העם בעזה".
תחילת המתקפה האוגדתית במרכז הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל בשפה הערבית סא"ל אביחי אדרעי התייחס לתקיפה, שבעקבותיה משרד התקשורת של חמאס כינס מסיבת עיתונאים, ומסר כי "המשרד יודע היטב שהכיתות שהיו ממוקדות היו מחסה לדאעש, חמאס וג'יהאד. דובר המשרד השקרן הזה מפיץ שקרים מתחילת המלחמה, בדה מעשי טבח ומכסה על פשעי דאעש-חמאס מ-7 באוקטובר ועד היום". לדבריו, "כיתות אלו בנוסייראת שבתוך מתחם בית הספר שיכנו מספר רב של מחבלים, כולל חברי האליטה של ​​חמאס והג'יהאד, וכולל אלה שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. תפסיקו לשקר ולהסית, המסכה שלכם נפלה".
אתמול הודיע צה"ל על פתיחת מבצע אוגדתי במרכז הרצועה - במזרח מחנה הפליטים אל בורייג׳ ובמזרח דיר אל-בלח. הפעולה אתמול החלה במטסי תקיפה של חיל האוויר, שבמהלכה הותקפו מתחמים צבאיים, מחסני אמל"ח ותשתיות תת-קרקעיות, וחוסלו מחבלים בחמאס. במקביל לתקיפות האוויריות, לוחמי חטיבה 7 החלו בהתקפה ממוקדת על אזור אל בורייג', לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר פתחו בהתקפה במזרח דיר אל-בלח.
בארגון הסיוע "רופאים ללא גבולות" טענו כי מאז יום שלישי לפחות 70 הרוגים פלסטינים ויותר מ-300 פצועים הובאו לבית החולים אל-אקצא בעקבות התקיפות במרכז הרצועה. "יש אנשים ששוכבים על הרצפה, בחוץ. גופות מובאות בשקי פלסטיק", תיארה זאת קארין הוסטר, יועצת רפואית בארגון.