ארנון סגל, פעיל עליית יהודים להר הבית: "ההחלטה לאסור על עליית יהודים להר - חרפה"
(צילום: נדב אבס, שמוליק דודפור)

החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום לאסור על עליית יהודים להר הבית עד סוף הרמדאן עוררה לא מעט זעם בקרב בכירי הקואליציה, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וגרמה גם לפעילי עליית היהודים להר לצאת נגדה בתוקף. ארנון סגל, אחד מאותם פעילים, אמר הבוקר (ה') בריאיון לאולפן ynet: "זו החלטה פחדנית, אין הבדל גדול בין הממשלה הנוכחית לקודמת". חבר מפלגתו של נתניהו, ח"כ עמית הלוי, גיבה את ההחלטה: "במסגרת השקלול הכולל של האינטרס המדיני". ח"כ נעמה לזימי מהעבודה: "ההחלטה נכונה, אבל שנתניהו לא ייגרר אחרי בן גביר".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"צריך לגרור את הממשלה ימינה". נתניהו ובן גביר
( צילום: אוהד צויגנברג)
"זו לא החלטה הגיונית, זו חרפה ובושה", אמר סגל. "הדבר הזה הוא ביזיון, לא משנה באיזו ממשלה התקבל. הייתי קודם בהר הבית ואין שם שום שילוט שאומר לנו מתי הר הבית נפתח". לדבריו, "זו פחדנות בכסות של טענות ביטחון. אין פה שום חשיבה ביטחונית. להפך, אנחנו זוכרים מה קרה לפני שנתיים כשהר הבית נסגר בסוף הרמדאן ל-19 ימים. כלומר, נתניהו המשיך לסגור אותו, ושילמנו במבצע 'שומר החומות' כשכל המדינה בערה. המסר שמשודר לאויב שלנו באמצעות סגירת ההר הוא שאנחנו זמניים בארץ, ועם קצת טרור והפחדות נסתלק מכאן".
על השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שיצאו נגד ההחלטה אך העדיפו להישאר בממשלה, אמר סגל: "לא חושב שהם צריכים להתפטר כדי ליישם מדיניות ימין. מציע להם לעמוד על שלהם, לא צריך לפרוש מהממשלה בגלל זה. כמו שאפשר לגרור את הממשלה שמאלה - אפשר לגרור אותה ימינה. אף פעם לא ניסינו את זה, והגיע הזמן. קורא להם לעמוד על מימוש המדיניות שהם הצהירו עליה".
ח"כ הלוי מהליכוד: "נתניהו עשה את השקלול הכולל בהחלטתו"
(צילום: שמוליק דודפור)

ח"כ עמית הלוי מהליכוד גיבה את החלטת נתניהו, שלדבריו "עשה את השקלול הכולל של האינטרס המדיני". בריאיון לאולפן ynet האשים הלוי את הממשלה הקודמת ב"פגיעה במעמדה המדיני של ישראל", ואמר כי הוא מעריך שנתניהו "שקל את כלל השיקולים" בנושא סגירת הר הבית לעליית יהודים.
"צריך לשנות את המשוואה בהר הבית ולהפוך אותו למקום פתוח וחופשי, זה לא המצב היום. אני מעריך ומוקיר את ראש הממשלה ומניח שהוא עשה את החשבון הנקודתי. לפעמים מדינה עושה פעולות כשלעצמם לא נכונות, אבל השקלול הכולל הוא האינטרס המדיני", אמר.
ח"כ לזימי מהעבודה: "חוששת שנתניהו ירדים את כולם"
(צילום: שמוליק דודפור)

גם בקרב האופוזיציה היה מי שגיבה את רה"מ נתניהו על ההחלטה. ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה החמיאה לפעולה "שעומדת בקנה אחד עם המלצת כוחות הביטחון", ובריאיון לאולפן ynet הבוקר הביעה את תקוותה שנתניהו "לא ייגרר אחרי בן גביר לכל מיני הרפתקאות מסוכנות".
לדבריה, "ההחלטה נכונה. יש נושאים שבהם שלום הציבור עומד בפני הכול, והאינטרס הוא לא להכניס את כולם לטרללת של שפיכות דמים, שבסופו של דבר מסכנת גם את שלום הציבור אבל גם את כוחות הביטחון".
על שינוי אפשרי במדיניותו של ראש הממשלה נתניהו, ברקע שיחות ההידברות על המהפכה המשפטית, אמרה לזימי: "אני עדיין לא יכולה לסמן איזשהו שינוי לטובה. החשש הגדול שלי הוא שנתניהו יישאר נתניהו, ינסה להרדים את כולם, ואז ינסה להביא איזה בליץ. אני מזכירה שחוקי ההפיכה מוכנים כבר להעלאה במליאה, ולכן אני חושבת שצריך לקחת את הכול בערבון מגבול. נתניהו מבין שעוצמת המחאה לא תדעך".