ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן קיבל אמש (רביעי) שיחת טלפון שבה איים עליו אדם כלשהו בעל מבטא פרסי, ואמר לו לקרוא לתושבי העיר להתפנות. "אנחנו רוצים לפוצץ את העיר הלילה, אתה מבין?" אמר לו האיש. "אין מקום בטוח עבורכם. אנחנו נבוא אליכם ונרצח אתכם. ננקום על איסמעיל הנייה". גורמים בעירייה מעריכים כי מדובר בגורם זר שהתקשר לאיים על שטרן.
שיחת הטלפון שקיבל ראש העיר שטרן

בשיחה סירב הגורם להזדהות, אך שטרן השיב לו באופן משועשע וניכר היה שלא התרגש מהשיחה המאיימת: "אל תאיים עלינו ותישאר בתוך הבונקר שלך. אתה מצחיק אותי", ענה ראש העיר וסיים את השיחה בהבטחה: "אתה תהיה הבא בתור אחרי הנייה, אתה וכל המחבלים הבאים".
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, חוסל אתמול בלילה בטהרן. חמאס הודיע רשמית על מותו - והאשים את ישראל - שכרגע שומרת על שתיקה ולא מתייחסת להתנקשות. הנייה חוסל לפי דיווחים בסביבות 2:00 בלילה, שעות ספורות לאחר שמטוס קרב חיסל בלב ביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר. בצה"ל קיימו לאורך היום הערכות מצב, אך החליטו שלא לעדכן את הנחיות פיקוד העורף.
בשיחת האיום, פנה האיש לשטרן ואמר לו: "אתה ראש העיר? את ראש העיר? סליחה מחובתך לספר את ההודעה שלי לאנשים האלה את שומעת? כן? להגיד לאנשים להתכונן. אם לא אתה אחראי לאנשים, את מבינה? את מבינה או לא? גברת?", פנה הגורם לראש העיר בלשון נקבה. שטרן: "כן". הגורם: "יש לי שאלה". שטרן: "כן". הגורם: "באיזה נתניהו, גלנט ובן גביר, באיזה מהם אתה בוחר?". שטרן: "אני לא מבין מה אתה אומר השפה שלך לא טובה". הגורם: "לא מבין". שטרן: "אתה מדבר לא ברור. התרגום שלך לא טוב". הגורם: "אנחנו ננקום בכם על איסמעיל הנייה". שטרן: "נראה לי אתה מחבל כמוהם ואם תמשיכו ככה יגיעו גם אלייך, אל תדאג כל מי שמחפש את ישראל יגיעו אליו". הגורם: "תגיד לאנשים להתפנות מהעיר". שטרן: "למה שיתפנו? תתפנה אתה תיכנס לבונקר, כי ישראל בדרך אלייך ואל כל המחבלים". הגורם: "כי אנחנו רוצים את הפצצות הלילה". שטרן: "חבל". הגורם: "אתה מבין או לא?". שטרן: "כן אבל חבל יגיעו גם אליך, אתה מבין שיגיעו גם אליך? שכל מחבל ישראל תגיע אליו ותהרוג אותו. אתה מבין את זה? אז אל תאיים עלינו ותישאר בתוך הבונקר שלך".
ראש העיר צחק במהלך שיחת הטלפון ואמר לגורם שהתקשר לאיים עליו: "אתה מצחיק אותי, תישאר בבונקר שלך, למה נגיע גם אליך". הגורם: "אתה מבין או לא? נגיע אליכם ונרצח אתכם". שטרן: "מי זה אנחנו? מי אתם?". הגורם: "אנחנו רוצים לנקום איסמעיל הנייה". שטרן: "מי אתם?". הגורם: "זה לא חשוב". שטרן: "מה זה לא חשוב, חשוב שנדע להגיע גם אליכם, לכל המחבלים נגיע". הגורם: "תגיד את ההודעה שלי לאנשים, תגיד להם". שטרן: "אתה תהיה הבא בתור אחרי הנייה, אתה וכל המחבלים הבאים בתור אחרי הנייה".
פורסם לראשונה: 23:59, 31.07.24