הילה רותם שושני מקיבוץ בארי ששוחררה משבי חמאס חוגגת היום (שני) יום הולדת 13. אמה, רעיה, עדיין מוחזקת בשבי בניגוד להסכמים שלפיהם לא יהיה ניתוק בין אימהות לילדיהן.
הילה נמצאת בבית החולים במצב טוב ומוקפת בקרובי משפחה. יאיר רותם, אחיה של רעיה, סיפר בהתרגשות: "זה יום של חגיגה עבור הילה ועבורנו וגם עצוב שרעיה לא פה. אנחנו מתכננים חגיגה גדולה היום".
2 צפייה בגלריה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני לדוד שלה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני לדוד שלה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני לדוד שלה
(דובר צה"ל)
הדוד הוסיף כי "עושים לה טיפולי שיער וטיפולים קוסמטיים, לק ג'ל והרבה דברים מפנקים. יש בלונים וקישוטים. הילה מאוד רצתה לאכול את עוגת הביסקוויטים שאמא שלה מכינה. יש הרבה מאוד קונדיטורים שתרמו המון דברים ועוגות. יבואו גם זמרים וזמרות להופיע".
לדבריו, בני המשפחה "עושים הכול כדי לשמח את הילה. היא נראית בסדר, היא קצת רזתה. היא מדברת בלחש כי היא התרגלה ללחוש בשבי. אבל היא משתפרת".
2 צפייה בגלריה
רעיה רותם
רעיה רותם
עדיין בשבי. רעיה רותם
המוסד הפעיל לחץ כדי שאמה של הילה גם תשוחרר, אך ללא הצלחה. כבר בלילה שבין שישי לשבת הבינו בישראל שחמאס מערים קשיים. הוא האשים את ישראל בהפרה של ההסכם, הן מבחינת זהות האסירים ששוחררו והן מבחינת מספר משאיות הסיוע שנכנסו לצפון הרצועה. ישראל מנגד טענה שחמאס הפר את הבטחתו להימנע מפירוק משפחות בשחרור. ראש המוסד דדי ברנע הפעיל לחצים כבדים על הקטארים לשפר את הרשימה.
עם זאת, לפי ההסכם כלשונו לא הייתה התחייבות מפורשת שלא לפרק משפחות, אלא התחייבות מצד חמאס לעשות מאמץ שלא לפרק משפחות. מנגד, ישראל לא התחייבה לשחרר את האסירים "מהכבד לקל" אלא גם כן - לעשות מאמץ שזה יקרה. כבר עם שליחת הרשימה ביום שישי זיהו בישראל את הבעיה - אמה של הילה נשארת בעזה, ואחיה של מיה רגב נותר אף הוא בידי המחבלים - ולכן הייתה דרישה לשינוי הרשימה. הייתה אופטימיות שזה ייפתר, אבל ככל שעברו השעות התבררו הקשיים.