איברהים, בן 61 מביירות, פינה את ביתו באזור הדאחייה מאז חיסולו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר. "אף אחד לא יודע אם הישראלים יתקפו את המרכזים של חיזבאללה", אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית. הוא הוסיף כי נקט בזהירות מונעת ועזב עד לסוף המלחמה, כיוון ש"כולם מכירים את אופי המקום - גם ישראל".
צפו: סיור העיתונאים שהוביל חיזבאללה

2 צפייה בגלריה
תקיפה בלבנון
תקיפה בלבנון
תקיפה בכפר כילא בלבנון, מוקדם יותר היום
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
בעיתון צוין כי איברהים הוא רק אחד מתוך עשרות שפינו את בתיהם בדאחייה, באזור אל-בקאע ובאזור דרום לבנון. תושבים בלבנון העידו כי המרכזים של חיזבאללה מוכרים לכולם, בין אם מדובר במרכזים דתיים, בתים של משפחות פעילים ומתקנים של הארגון. אנשים בוחרים לעזוב לאחר שהמלחמה "חצתה את הקווים האדומים", נכתב בעיתון, "ואין דבר שחסין מתקיפה - אם ישראל תחליט לתקוף".
תושב נוסף בדאחייה הוסיף כי "שום דבר לא נסתר מהם", כאשר הוא מתכוון לפי העיתון למודיעין הישראלי בשטח לבנון. בהתאם, כך נכתב, האוכלוסייה הלבנונית משוכנעת שלישראל יש מידע רב מאוד על פעילי חיזבאללה ועל מטרות של הארגון ברחבי לבנון, ותושבים מהדהדים את התפיסה כי ישראל חדרה לסביבת חיזבאללה ולאמצעים הטכנולוגיים של ארגון הטרור.
גורמים המקורבים לחיזבאללה לא הכחישו את הטענות ואת יכולת החדירה של גורמים לארגון הטרור, ואישרו כי משנת 2006 ישראל מבצעת מעקבים אוויריים ומנטרת קווי טלפון ותקשורת, מה שאפשר לה לאסוף כמות מידע עצומה שלמודיעין אנושי היה לוקח עשרות שנים לאסוף. לפיכך, יותר ויותר לבנונים הנמצאים במקומות היכולים להיות מזוהים עם חיזבאללה בוחרים לעזוב את בתיהם, בין היתר באזור שהותקף בימים האחרונים בא-נבי שית שבאזור אל-בקאע.
2 צפייה בגלריה
תקיפות באזור א-נבי שית בעלבכ בלבנון
תקיפות באזור א-נבי שית בעלבכ בלבנון
"תושבים פינו את בתיהם אחרי התקיפה ואחרי שהתברר שיש שם מחסן נשק"
"שום דבר לא חסין". תקיפת כלי רכב בצידון

"המתקן שהותקף בין בלילה האחרון היה ריק, וחיזבאללה פינה אותו לפני חודשים", אמר אחד מתושבי א-נבי שית. "הוא הותקף רק בגלל שהוא בבנק המטרות של ישראל". הוא ציין כי התושבים בסביבתו "פינו את בתיהם באזור כבר אתמול, אחרי התקיפה ביום שני, ואחרי שהתברר כי יש שם מחסן נשק".
בינתיים, ב"א-שרק אל-אווסט" דווח בנוסף כי גם פעילי חיזבאללה פינו את בתי משפחותיהם באל-בקאע, כמו גם בדרום לבנון. מקור מבעלבכ אמר כי הפעילים אומנם עזבו לפני חודשים, אך בתיהם עומדים וקיים חשש כי הם חלק מבנק המטרות הישראלי.
בתוך כך, אנשי התקשורת של חיזבאללה קיימו אתמול סיור לעיתונאים באזור שהותקף בלילה בין שני לשלישי. לטענת חיזבאללה, במקום הותקפו חממות - ולא מחסני טילים.