האיום המרומז של ראש הממשלה, בדיון סגור: בהתייעצויות ביטחונית סגורה שנערכה לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני הערב (שני), שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו איום כלפי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואמר - "כולם על הכוונת".
נתניהו אמר זאת במקביל לניסיון החיסול בדאחייה של ביירות של מספר 3 בחיזבאללה עלי כרכי. עדיין לא ברור אם הוא חוסל, ולפי ההערכות המעודכנות הוא כנראה נפצע. בנוסף הנחה נתניהו בדיונים "לא להוריד את הרגל מהגז".
נתניהו לתושבי לבנון: "כשנסיים, תוכלו לחזור לבתיכם"
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

3 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
מחבלי ארגון טרור שחוסלו בלבנון
אחרי יום התקיפות המסיבי ביותר במערכה בצפון הבהיר גורם ביטחוני בכיר: "זה רק הפרומו, יש לנו עוד עשרות אלפי מטרות. אנחנו ממשיכים בכל הכוח עד להחזרת התושבים הביתה". הגורם הוסיף כי "ישראל משאירה עוד מנופי לחץ על חיזבאללה: הראשון זה מדינת לבנון, השני זה ביירות, השלישי זה מפקדות הארגון, והרביעי זה המשך סיכולים ממוקדים; ולמעשה מה שישראל אומרת הוא 'אתם תמשיכו - אנחנו נמשיך'".
"אנחנו 'אול אין' באירוע", הוסיפו גורמים מדיניים בכירים. "היינו מאוד עוצמתיים ביחס למה שראינו עד היום, אבל לעומת מה שיש למדינת ישראל להראות זה הפרומו של הפרומו. גם חיזבאללה עוד לא הראה אפס מהיכולות שלו. אנחנו באירוע מתגלגל ואנחנו 'אול אין', עד שאנשים יחזרו הביתה בביטחון". הגורמים הבהירו כי "ברור שיהיה גם ירי של חיזבאללה לתל אביב.
"ההחלטות הדרמטיות כבר התקבלו בקבינט, ואנו רצים עכשיו על פי תוכנית ולא מחכים להם", הוסיפו. "הקבינט עכשיו נועד למתן עדכונים. התוכנית שלנו נושמת. רואים חיסולים ממוקדים ופעולות נרחבות – הכול עד שאנשים יוכלו לחזור הביתה. זה ייקח עוד זמן. מי שלא יבין בכוח, יבין ביותר כוח. אנחנו הולכים בכל הכוח על הראש שלהם".
3 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בצור בדרום לבנון
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
3 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי חיפה
יירוטים בשמי חיפה
יירוטים בשמי חיפה, הערב
(צילום: AP Photo/Baz Ratner)
במהלך היום, צה"ל תקף 1,300 מטרות טרור של חיזבאללה בתקיפות רחבות בדרום לבנון ובעומק המדינה. מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו לפחות ארבעה גלי תקיפות מהבוקר, והשתמשו ביותר מ-1,400 חימושים. דובר צה"ל הודיע כי כלי הטיס "המריאו וביצעו ביממה האחרונה כ-650 גיחות תקיפה למטרת הסרת איום. במסגרת התקיפות הותקפו מבנים, רכבים ותשתיות שבהם נמצאו רקטות, טילים, משגרים וכלי טיס בלתי מאוישים שהיוו איום ונועדו לשימוש נגד מדינת ישראל".
משרד הבריאות בלבנון הודיע עד כה על 274 הרוגים בתקיפות הנרחבות, ועל לפחות 1,024 פצועים. גורם לבנוני רשמי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "זה היום הקטלני ביותר בלבנון מאז סיום מלחמת האזרחים במדינה" - שנמשכה 15 שנים והסתיימה ב-1990.
טרם התקיפה ברובע הדאחייה, ראש הממשלה פרסם סרטון ובו "מסר לתושבי לבנון" באנגלית. לדברי נתניהו, "המלחמה של ישראל היא לא איתכם, היא עם חיזבאללה. במשך זמן רב מדי, חיזבאללה משתמש בכם כמגן אנושי. הוא הציב רקטות בחדרי המגורים שלכם וטילים במוסך שלכם. הרקטות והטילים הללו מכוונים ישירות אל הערים שלנו, ישירות אל האזרחים שלנו. כדי להגן על עמנו מפני התקפות חיזבאללה, עלינו להוציא (מכלל שימוש) את הנשק הזה.
"החל מהבוקר הזהירו אתכם בצה"ל לצאת מאזור הסכנה. אני מפציר בכם - קחו את האזהרה הזו ברצינות. אל תיתנו לחיזבאללה לסכן את חייכם ואת חיי יקיריכם. אל תיתנו לחיזבאללה לסכן את לבנון. בבקשה, צאו מאזור הסכנה עכשיו. לאחר סיום הפעולה שלנו, תוכלו לחזור בשלום לבתים שלכם".