חברת פרלמנט בכירה בגרמניה עוררה סערה בעקבות התבטאות על צבע עורם של חלק מכדורגלני הנבחרת, שמשחקת בימים אלה באליפות אירופה שמתקיימת במדינה. המחוקקת, קתרין גרינג אקארדט ממפלגת הירוקים (אחת מחברות הקואליציה של הקנצלר אולף שולץ), שיבחה את הכדורגלנים הגרמנים ותהתה מה היה קורה אם כל שחקני הנבחרת היו לבנים.
2 צפייה בגלריה
יורו 2024 כדורגל נבחרת גרמניה לפני המשחק נגד סקוטלנד
יורו 2024 כדורגל נבחרת גרמניה לפני המשחק נגד סקוטלנד
שחקני הנבחרת במשחק הפתיחה בטורניר, מול סקוטלנד
(צילום: AFP)
גרינג אקארדט, שמשמשת כסגנית יו"ר הפרלמנט, התייחסה לסקר שפורסם לאחרונה בערוץ הטלוויזיה WDR ובו השיבו 21% מהנשאלים כי היו רוצים לראות יותר שחקנים לבנים בנבחרת.
"הנבחרת הזאת באמת יוצאת מהכלל", כתבה המחוקקת גרינג אקארדט ברשתות החברתיות אחרי שגרמניה ניצחה את הונגריה 0-2, במשחק השני שלה בטורניר. "רק תדמיינו מה היה קורה אם כל השחקנים הגרמנים היו לבנים", הוסיפה חברת הפרלמנט ועוררה סערה.
בדיווח של BBC נכתב כי אחרי תגובות נזעמות, גם של קולגות בפרלמנט, גרינג אקארדט מחקה את הפוסט ובהמשך התצלה על אופן הניסוח שלה. "מטריד אותי ש-21% מהגרמנים מעדיפים שיהיו יותר 'לבנים' בנבחרת. אני גאה בנבחרת הזאת ומקווה שנצליח לשכנע גם את אותם 21%".
2 צפייה בגלריה
גרמניה סקוטלנד
גרמניה סקוטלנד
(צילום: AP Photo/Antonio Calanni)
BBC ציינה ששאלת הסקר עוררה ביקורת קשה בגרמניה, בין השאר ממאמן הנבחרת יוליאן נגלסמן שאמר שמדובר בשאלה גזענית. "אנחנו משחקים ביורו למען כל האנשים במדינה, וכל מי שמשחק כדורגל ברמה הגבוהה ביותר מקבל זימון לנבחרת. אני מקווה שלעולם לא אצטרך לקרוא עוד סקרים מטומטמים כאלה", אמר מאמן הנבחרת על הסקר של WDR.
חלק לא מבוטל משחקני הנבחרת הם שחורים ובני מהגרים. את השערים בניצחון על הונגריה כבשו ג'מאל מוסיאלה, שנולד לאב ניגריה ואם גרמנייה, ואילקאיי גנודואן, בן למשפחת מהגרים מטורקיה.