1 צפייה בגלריה
אופוק אולטש
אופוק אולטש
אופוק אולוטאש
לאחר שהממשלה אישרה את מינויה של אירית ליליאן לתפקיד שגרירת ישראל בטורקיה במסגרת נרמול היחסים בין המדינות, משרד החוץ באנקרה הודיע על מינויו של שקיר אוזקן טורונלר לשגרירה החדש של טורקיה בישראל.
בירושלים מביעים סיפוק בעקבות ההודעה הטורקית על מינויו של טורונלר, מאחר שקודם לכן הוזכר שמו של אופוק אולוטאש כמי שאמור לייצג את טורקיה בישראל. במשרד החוץ רואים באולוטאש אדם אנטי-ישראלי מובהק ואפילו אנטישמי.
הדיפלומט, שבעבר למד באוניברסיטה העברית בירושלים ואף דובר מעט את השפה העברית, משמש כיום כיו"ר מכון מחקר של משרד החוץ הטורקי ונחשב מקורב למפלגת השלטון. בעבר הוא שלל במאמר שפרסם את זכות קיומה של ישראל על אדמות פלסטיניות והאשים אותה בביצוע טיהור אתני.
אולוטש תקף בסדרת ציוצים שפרסם את הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל לאחר ההכרזה על ההסכם וכתב: "איך ומתי ינרמלו אבו דאבי וישראל - שתי תופעות א-נורמליות של המזרח התיכון - את יחסיהן עם הרחוב המזרח תיכוני? איזה סוג של נורמליות יכולה ליצור הברית הא-נורמלית הזו?"
הטורקים הבינו כנראה שמינוי אולוטאש לשגריר בישראל לא יעבור חלק ולכן בחרו בדיפלומט מקצועי שכבר שירת באזור. טורונלר שימש כקונסול הכללי של טורקיה בירושלים בין 2010 ל-2013. כמו כן הוא שימש למעשה כשגריר הטורקי לפלסטין. גורמים שמכירים את טורונלר אומרים שמדובר בדיפלומט מקצועי ומוערך שללא ספק יחזק את יחסי ישראל-טורקיה.
אולוטאש אגב קיבל פיצוי ומונה לשגריר טורקיה בוותיקן.