תושבים באילת דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים חזקים, כחמש שעות אחרי תקיפת נמל חודיידה שבמערב תימן. בצה"ל בדקו את הדיווחים, ובהמשך הסירו חשש לאירוע ביטחוני והודיעו כי לא בוצע ירי למרחב העיר וגם לא שוגר מיירט.
2 צפייה בגלריה
יירוט מעל אילת
יירוט מעל אילת
תיעוד של תושבים: ככל הנראה יירוט מעל אילת
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפיצוץ בחודיידה , תימן
תיעוד מפיצוץ בחודיידה , תימן
האש בנמל חודיידה, הערב
( צילום: AFP PHOTO /ANSARULLAH MEDIA CENTER)
ברשתות החברתיות התפרסם תיעוד של מה שנראה כשיגור מיירט. הדיווחים הגיעו בזמן שהאש בנמל חדיידה, המוקד לתקיפה הישראלית במערב תימן, עדיין בערה. התקיפה על האזור שמצוי בשליטת החות'ים השביתה למעשה את הנמל הימי המשמעותי מפעילות - וגרמה לעשרות פצועים והרוגים. בישראל הבהירו כי הנמל שהותקף מהווה "מקור כלכלי משמעותי לטרור החות'י", בין היתר בגלל הסחורות והאמל"ח שעובר בו - לצד תשתיות האנרגיה שהותקפו בו.
ברשת אל-מיאדין הלבנונית גם נטען כי מספר הפצועים עומד על כ-80, שחלקם סובלים מכוויות קשות כתוצאה מהאש שפרצה אחרי הפיצוצים האדירים. גם הערב, שעות אחרי התקיפה, עדיין בוערת האש בנמל שנפגע בסדרת תקיפות שביצעו מטוסי הקרב הישראליים, שגם תדלקו באוויר לאור המרחק הרב שנאלצו לעבור - כ-1,800 קילומטרים. למעשה, בצה"ל אישרו הערב כי מדובר ביעד המרוחק ביותר שהותקף אי-פעם על-ידי חיל האוויר.
החות'ים, לפחות באופן רשמי, מנסים להיראות כמי שלא נבהלו מהתקיפה החריגה, שכללה גם פגיעה בתחנת כוח ומתקני נפט - והובילה לבהלה רבה בצנעא ובחודיידה, שהתבטאה בתורי ענק בתחנות הדלק. דוברים רשמיים מטעמם הבהירו כי תהיה תגובה לתקיפה הישראלית, ו"לא יפסיקו את התמיכה ברצועת עזה". החות'ים, לפי צה"ל, ניסו לפגוע בישראל כ-220 פעמים מתחילת המלחמה - והצליחו רק פעם אחת, בלילה שבין חמישי לשישי בתל אביב. שר הביטחון יואב גלנט אף הבהיר כי ישראל תקפה בפעם ראשונה שהם הצליחו לפגוע".
אילת היא מטרה בפני החות'ים עוד מפרוץ המלחמה. בחודש אפריל צה"ל עשה שימוש ראשון במערכת הגנה אווירית חדשה - כדי ליירט כטב"ם שחדר לאזור אילת. אזעקה נשמעה אז בעיר אילת ובסמוך, בעקבות חדירת כטב"ם ממזרח. זמן קצר לאחר מכן הודיעו בצה"ל כי כוחות חיל הים זיהו את המטרה החשודה שחצתה לשטח מדינת ישראל, ויירטו אותה בהצלחה באמצעות מערכת "כיפה ימית".
בתחילת אפריל התיר צה"ל לפרסום כי כטב"ם שחדר מירדן ושאותו שיגרו המיליציות הפרו-איראניות פגע בבסיס חיל הים באילת. האזעקה שנשמעה אז הייתה הראשונה מזה שלושה שבועות בעיר אילת, ובעקבותיה עדכנו בצה"ל כי התפוצצה באזור מפרץ אילת "מטרה חשודה שחצתה מכיוון ירדן לעבר שטח מדינת ישראל". לפי ההודעה, נגרם נזק קל למבנה ואיש לא נפגע.