רב"ט סקאי אנג'ל ורב"ט אליזבט קצ'ר
(צילום: אביהו שפירא)

ליל שבת, עמדת התצפית במצפה עדי שבצפון. רב"ט סקאי אנג'ל ורב"ט אליזבט קצ'ר, תצפיתניות מגדוד 869, עלו לעוד משמרת שגרתית - ולא האמינו כי במהלכה יסכלו הברחת סמים ונשק מגבול לבנון. "זיהיתי תנועה חשודה של שני אנשים בשטח לבנון", שחזרה אנג'ל בשיחה עם ynet. "באזור המטעים של מטולה, ראיתי שתי זריקות לשטחי ישראל".
התצפיתניות הסבירו כי רוב התנועה ליד הגדר היא של חקלאים, אלא שבשעות מסוימות התנועה באזור מעוררת חשד - בדיוק כפי שאירע באותו הלילה. "מיד הבנתי שזה רציני", אמרה קצ'ר. "ברגע שראיתי את התנועה החשודה נדלקה לי נורה אדומה. שני המבריחים שהיו בלבנון נעו רגלית, ואי-אפשר היה לזהות אם מדובר בצעירים או מבוגרים".
כשזיהתה את הזריקות, הכריזה אנג'ל על אירוע והקפיצה למקום את לוחמי גדוד 12 של גולני ואת שוטרי יג"ל של המשטרה. יחידת הגבולות של משטרת מחוז צפון, בשיתוף כוחות צה"ל, תפסו בגבול שני אקדחים ותשעה קילוגרם חשיש בשווי כולל של כ-350 אלף שקלים. חוקרי היחידה המרכזית במחוז הצפוני ממשיכים לחקור את המקרה.
2 צפייה בגלריה
רב"ט סקאי אנג'ל ורב"ט אליזבט קצ'ר
רב"ט סקאי אנג'ל ורב"ט אליזבט קצ'ר
רב"ט סקאי אנג'ל ורב"ט אליזבט קצ'ר
(צילום: אביהו שפירא)
אנג'ל, בת 19 מהרצליה, היא ככל הנראה אימת מבריחי הנשקים והסמים בלבנון, שכן - זו לא הפעם הראשונה שהיא מצליחה לעצור הברחה מקו הגבול: בחודש יוני היא מנעה הברחה של 12 אקדחים, ובסך הכול, "סיכלתי 14 אקדחים וכמות גדולה של סמים", סיפרה בחיוך. "אני חושבת שלא מומלץ להבריח בזמן המשמרות שלי".
כשנשאלה על תוכניותיה לעתיד, השיבה אנג'ל כי בכוונתה "להמשיך ולשמור על תושבי הצפון. אני מרגישה שזה הייעוד האמיתי שלי. אני מרגישה אחריות גדולה לשמור עליהם".
בשיחה עם ynet, סיפרה קצ'ר כי מיד בתום האירוע, סיפרה לאמה את שעבר עליה במשמרת. "אימא שלי יודעת שאני עושה משהו חשוב בתפקיד שלי. היא קצת לחוצה שאני במקום הזה, אבל היא יודעת שיש מעטפת של הצבא. היא לא מודאגת".
2 צפייה בגלריה
סיכול הברחת נשק וסמים משטח לבנון לישראל
סיכול הברחת נשק וסמים משטח לבנון לישראל
הנשקים שנתפסו בניסיון ההברחה
(צילום: דוברות המשטרה)
אתמול עדכנו בצה"ל כי נבדקת היתכנות שניסיון ההברחה נעשה בסיוע של חיזבאללה. בהודעה של דובר צה"ל נמסר כי "התצפיות זיהו תחילה חשודים באזור מטולה שבמרחב החטיבה המרחבית חירם. הן הזניקו את כוחות הביטחון, יחידת הגבולות וכוח מחטיבת גולני, שתפסו שני אקדחים ו-21 חבילות שהכילו כ-9 ק"ג סמים.