1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה גרפית של הימורים וסחיטה אונליין
אילוסטרציה גרפית של הימורים וסחיטה אונליין
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
היחידה הכלכלית בלהב 433 של המשטרה עצרה לפנות בוקר (יום ג') 13 חשודים בהפעלת אתר הימורים בלתי חוקיים. המעצרים בוצעו בתום חקירה סמויה של היחידה, שחזרה לעסוק בהימורים בלתי חוקיים אחרי זמן רב. בין העצורים נמצאים החשודים בהפעלת האתר, סוכני הימורים שעמדו בקשר עם ה"לקוחות", דמות מוכרת מעולם ההימורים שבעבר ריצתה שלוש שנות מאסר וחצי בעקבות פרשיית ענק - וכן עורך דין שסייע להם.
האתר הציע לגולשים הימורים על משחקי ספורט בישראל ובעולם. על פי החוקרים, האתר גלגל מחזור של הימורים של עשרות מיליוני שקלים בשנה. לחשודים מיוחסות עבירות של הלבנת הון, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
על פי החשד, כל מהמר קיבל לינק לאתר הימורים ש"ישב" על שרת בחו"ל, קיבל קוד אישי והתבקש להטעין את סכום ההימור שלו ב"קופסא". באתר פורסמו יחסי הימורים ("ליינים") ולגולש התאפשר להמר על כל משחק - בעיקר בישראל אך כאמור לא רק - בסכומים בלתי מוגבלים. על פי המצב החשבון שלו ב"קופסא" היה מתבצע עימו חשבון מדי שבוע.
בידי חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433, בפיקודו של תת-ניצב בועז בלט, רשימת מהמרים שמהם אמורים החוקרים לגבות עדות. בתום חקירה ראשונית יובאו החשודים המרכזיים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ.
הבוקר, עם מעבר החקירה למישור הגלוי, פשטו עשרות שוטרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) ומיחידת יהלום מרשות המסים על בתיהם ובתי עסק של החשודים.
על פי המשטרה, מהמרים באתר הפסידו סכומי כסף גדולים שנגבו מהם לעיתים תוך איומים והפעלת לחצים. במסגרת המעצרים הוחרמו סכומי כסף מזומן במטבעות שונים, מסמכים, מכונות לספירת כספים, מחשבים, טלפונים וכרטיסי סים רבים.