מבצע "יד זהב" לחילוצם של פרננדו מרמן ולואיס הר מרפיח בוצע על-ידי היחידה המבצעית בשב"כ והימ"מ, יחד עם צה"ל ומעטפת של שייטת 13 ואוגדה 98 לחטיבת השריון 7. הכוחות הגיעו בצורה חשאית למתחם של בניין, שבו הוחזקו החטופים בקומה השנייה, ונעזרו גם במעטפת אווירית שחיפתה עליהם מלמעלה. הפלסטינים טוענים שעשרות נהרגו במהלך המבצע כתוצאה מהתקיפות הישראליות. כך, לפי הפלסטינים, נראה הבוקר המבנה שבו הוחזקו החטופים:
המבנה שבו שהו החטופים

4 צפייה בגלריה
רפיח עזה
רפיח עזה
הזירה הלילה ברפיח
(צילום: Palestinian Civil Defence/Handout via REUTERS)
4 צפייה בגלריה
רפיח עזה
רפיח עזה
(צילום: Palestinian Civil Defence/Handout via REUTERS)
המבצע ההרואי - כתבות נוספות
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר הבוקר הצהרה מיוחדת לתקשורת ומסר פרטים על מבצע החילוץ. לשאלת ynet באשר לדיווחים על כמות הפלסטינים שנהרגו במבצע, השיב: "מחבלים רבים נהרגו בפעולה הזו, לצד המחבלים שנהרגו בזמן הפעולה על היעד של הכוחות שהיו במרחב. תקפנו מטרות של חמאס וחמ"לים מבצעיים ברפיח".
תא"ל הגרי ציין כי הכוחות עמלו תקופה רבה על היערכות למבצע, שכלל ירידה מגובה רב של הלוחמים. הכוחות הגיעו בצורה חשאית לבניין בלב רפיח שבו הוחזקו החטופים בקומה השנייה, פרצו למבנה שבו היו מחבלי חמאס וחילצו את החטופים בשלום. במהלך המבצע, שארך כשעה, ניתנו לכוחות הקרקעיים מעטפת אווירית וחיפויים נוספים.
הכוחות פרצו את דלת המבנה הנעולה באמצעות מטען חבלה, ירו לנקודות סמוכות וחילצו בהצלחה את החטופים. בשלב זה נפתחה אש מהמבנה וממבנים סמוכים, והתנהל במקום קרב ממושך שבמהלכו הותקפו מהאוויר עשרות מטרות חמאס במטרה לאפשר לכוח לצאת מהמבנה. במהלך המבצע נפצע באורח קל חייל צה"ל שנפל מגובה. לאחר שהצליח לצאת בשלום, הכוח הגיע לנקודה שאורגנה מראש עם מסוק שהמריא עם החטופים לבית החולים שיבא. בשלב זה החטופים נפגשים עם משפחותיהם.
4 צפייה בגלריה
נעדרים
נעדרים
המשפחה שוב שלמה. מימין לשמאל ומלמעלה למטה: לואיס הר, גבריאלה ליימברג, פרננדו סימון מרמן, קלרה מרמן ומיאה ליימברג
במהלך המבצע הותקף גדוד "שאבורה" של חמאס ברפיח כדי להפתיע את כוחות ארגון הטרור במקום. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, פיקד מבסיס הפיקוד בבאר שבע על כל המעטפת והתקיפות. "יש לנו עוד 134 חטופים ברצועה ונעשה הכול כדי להשיבם", אמר דובר צה"ל. "יש כאן סיפור גבורה עם סבלנות גדולה שקדמה לה כדי לבצע בתנאים הנכונים, אומץ גדול של הלוחמים בפיקוד מפקד הימ"מ שאיבד את בנו".
אחרי שהחטופים מרמן והר הגיעו לבית החולים שיבא, במצב טוב יחסית לשהות הממושכת בשבי, סיפרו כי הוחזקו בבית משפחה בעיר רפיח - שאליה עתיד צה"ל להיכנס בקרוב. קלרה מרמן, אחותו של פרננדו ובת זוגו של לואיס, ששוחררה משבי חמאס בעסקת השבויים, סיפרה בעבר כי בעת שנפרדה מהשניים, איתם נחטפה, היא שהתה ברפיח, "די קרוב לניר יצחק". השלושה נחטפו מהקיבוץ עם אחותה של קלרה, גבריאלה ליימברג (59), ובתה של גבריאלה, מיאה (17), שתמונתה עם הכלבה בלה הפכה לאחת מסמלי המלחמה.