2 צפייה בגלריה
אור אשכר שנרצח בפיגוע בדיזנגוף במרתון בוסטון
אור אשכר שנרצח בפיגוע בדיזנגוף במרתון בוסטון
שמו של אור אשכר, בקו הסיום של המרתון
(צילום: הקונסוליה הישראלית הכללית בבוסטון)
הגיע לקו הסיום, חודש אחרי שנרצח בפיגוע: היום (שני) יתקיים מרתון בוסטון ה-127. לאורך סוף השבוע כולו מציינת העיר את המאורע בחגיגות רבות לצד אירוע ההנצחה לנרצחי פיגוע מרתון בוסטון, שאירע לפני עשור, ב־15 באפריל 2013. דווקא לכן, בעירייה שזוכרת בכאב את האירועים הקשים, התרגשו מהזכות להעניק למשפחת אשכר את ערכת ההשתתפות של בנם.
בשבוע שעבר התקבלה פנייה בקונסוליה הישראלית בבוסטון מטעם חבריו של אור אשכר ז"ל, שנרצח בפיגוע בדיזנגוף בחודש שעבר, לקבל לידיהם את ערכת המרוץ שבו היה אמור להשתתף. אשכר, שהתכונן למרוץ במשך תקופה ארוכה, נרשם ואף הזמין כבר טיסות ומלונות, אך בעקבות הטרגדיה הקשה, לא זכה להגיע אליו.
לאחר מאמצים של אנשי הקונסוליה מול מארגני המרתון וגורמי עירייה, קיבלו את ערכת המרוץ של אשכר ומספרו - 1260 - והיא צפויה להישלח למשפחתו בימים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
אירית יאחנס ומורה הילי במרתון בוסטון
אירית יאחנס ומורה הילי במרתון בוסטון
סגנית הקונסול אירית יאחנס נושאת את מספרו של אור
(צילום: הקונסוליה הישראלית הכללית בבוסטון)
במהלך אירועי הטקס המרכזי לנרצחי הפיגוע בבוסטון, שמעו לראשונה ראש העירייה מישל וו ומושלת מסצ'וסטס מורה הילי, את סיפורו העצוב של אשכר, שבשנה שעברה סיים גם בתחרות הטריאתלון המפרכת "איש הברזל", והן ביקשו להנציח את זכרו.
אירית יאחנס, סגנית הקונסול הכללי בבוסטון: "אור אמנם לא יזכה להשתתף במרתון, אך הייתה לנו הזכות לסייע בכך שאור יזכה לחצות את קו הסיום ברוחו ובאמצעות הפצת סיפורו ואהבתו לספורט".