התקיפה של צה"ל בבית ספר של אונר"א במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה תופסת בשעות האחרונות את הכותרות הראשיות בארצות הברית וברחבי העולם. הטענה של הפלסטינים, שלפיה בתקיפה נהרגו עשרות אזרחים, מקבלת בולטות לעומת ההבהרה של צה"ל - שלפיה במקום שהו עשרות מחבלים.
הזירה בנוסייראת

3 צפייה בגלריה
הכותרות בעולם
הכותרות בעולם
הכותרות בעולם
3 צפייה בגלריה
נוסייראת
נוסייראת
ההרס בבית הספר בנוסייראת
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
3 צפייה בגלריה
נוסייראת
נוסייראת
(צילום: EPA/MOHAMMED SABER)
צה"ל, נזכיר, אמר כי התקיפה כוונה לעבר מתחם שבו שהו מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר, וכי במסגרת הפעולה הותקפו שלוש כיתות. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות חימושים מדויקים וקטנים יחסית. במקביל, דובר צה"ל לתקשורת הזרה הדגיש כי באזור התקיפה היו בין 20 ל-30 מחבלים, והוסיף כי הצבא "לא מודע לפגיעה באזרחים פלסטינים". לדבריו, "התקיפה הייתה מדויקת והתבססה על מודיעין, והיא כוונה לעבר חמושים שהשתמשו במתחם לטובת תכנון וביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל במסדרון נצרים".
ברשת CNN האמריקנית ובכלי תקשורת נוספים ציינו כי לפי משרד הבריאות בעזה, המצוי תחת שלטון חמאס, 45 פלסטינים נהרגו בתקיפה. התקיפה התרחשה לפני השעה 3:00 לפנות בוקר, אז הפלסטינים דיווחו כי בית ספר ששימש כמחסה עקורים הותקף. כעבור כשעה דובר צה"ל אישר את התקיפה, מסר כי הותקף מתחם של חמאס בתוך בית הספר והדגיש כי "לפני התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים".
מתחם בית הספר שבו שהו המחבלים
צה"ל, נזכיר, אמר כי יפרסם את שמות המחבלים שנהרגו בהמשך - אך בשלב זה טרם הציג הוכחות לכך שבמתחם שהו מחבלים, מה שמוסיף להדהוד הנרטיב הפלסטיני. בעבר, תקף צה"ל מתחמים רבים של אונר"א ברחבי רצועת עזה, אך הציג מנגד הוכחות לכך שבבתי הספר ובמתקנים של סוכנות הסיוע מתקיימת גם פעילות טרור.
שלשום צה"ל פתח במתקפה אוגדתית במרחב אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, שנפתחה עם תקיפה משולבת של מטוסי קרב, במקביל לפעילות כוחות קרקעיים במרחב. היום בצהריים דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהתקפה במזרח אל-בורייג' ובמזרח דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, ומסר כי הלוחמים איתרו במרחב פירים תת-קרקעיים לצד אמצעי לחימה נוספים. במקביל, הכוחות תקפו בירי טנקים ומהאוויר מחבלי חמאס, ובהם פעילים מהמערך הרקטי של ארגון הטרור.