95 הרוגים מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה: היום (שישי) אחר הצהריים הותר לפרסום כי בקרבות הקשים בשכונת שג'אעיה שבעזה נפלו שני לוחמי שריון במילואים - רס"ר במיל' נפתלי יונה גורדון, בן 32 מירושלים, ורס"ל במיל' עומרי רוט, מפקד טנק בן 25 מקצרין. שניהם לחמו במסגרת גדוד 53 בעוצבת ברק (חטיבה 188).
ברק, חברם של השניים, ספד בפייסבוק לנפתלי ולעומרי: "חברים שלי, אחים שלי, קשה לחשוב על זה שאתם לא איתנו. אני כותב את זה עם דמעות בעיניים. רק ביום שלישי היינו ביחד, צחקנו, שיתפנו חוויות על הלחימה שלנו. היה לי הכבוד להילחם לצידכם. תנוחו על משכבכם בשלום".
2 צפייה בגלריה
רס״ר (במיל') נפתלי יונה גורדון  ז"ל
רס״ר (במיל') נפתלי יונה גורדון  ז"ל
נפתלי גורדון. "לעולם לא יכולתי לכעוס עליך"
(צילום: דובר צה"ל )
נפתלי עבד כפיזיותרפיסט בקופת חולים בירושלים, חברו ספד ל"גורדון", כפי שאמר שכונה בישיבה שבה למדו יחדיו, וצירף תמונה: "היא צולמה כשהיינו צעירים, שמחים וחשבנו שאנחנו בלתי מנוצחים. כל העולם היה לפנינו ומעולם לא תיארנו לעצמנו שהחיים שלנו יעצרו בפתאומיות. אבל לחלק מאיתנו זה קרה.
"תמיד תיזכר כנשמה כל כך טובה, וחמה. אני זוכר איך היית מתווכח איתי על כדורגל מול בייסבול, וגם אם היית מעצבן לפעמים, לעולם לא יכולתי לכעוס עליך. אני אקח את החיוך שלך בזיכרונות שלי, ואנסה לחייך כמה שאוכל כדי לוודא שההקרבה שלך לא הייתה לשווא. נוח על משכבך בשלום אחי, אתה תמיד תהיה בלבנו".
2 צפייה בגלריה
רס״ל (במיל') עומרי רוט ז"ל
רס״ל (במיל') עומרי רוט ז"ל
עומרי רוט. "לא אשכח בחיים את הטוב שלך"
(צילום: דובר צה"ל )
עינב, דודתו של עומרי, כתבה: "לראות ולא להאמין. הנסיך שלנו, הגיבור עומרי, נהרג בקרבות בעזה". בת דודתו איילה כתבה: "בן דוד שלי הגיבור, מתגעגעת אליך. תשמור עלינו מלמעלה".
שקד, חברו של עומרי, כתב: "אוהב אותך אחי. לא אשכח בחיים את הטוב שלך, את שמחת החיים שלך ואת החיוך שלך. אתה גיבור אחי, שמור עלינו מלמעלה. אוהב אותך ואוהב תמיד גיבור".
ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, ספד לעומרי שגדל והתחנך ביישוב והותיר אחריו הורים - שירלי ושלומי - ושתי אחיות. "עומרי נפל בקרב על הגנת המולדת בעזה הארורה", כתב. "הלב שלי נקרע כל ערב עם פרסום הודעות בתקשורת ואני מתפלל שרוע הגזרה יחלוף מעלינו בלי לפקוד את קהילתנו. אך לצערי הגורל הפעם לא פסח עלינו. עומרי, בחור נעים הליכות, מלח הארץ, גדל במשפחה אוהבת ותומכת. נפל על הגנת מולדתו האהובה. גיבור ישראל".