ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) לסרטון ההמרדה שפורסם בסוף השבוע האחרון והופץ בין היתר על-ידי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד רמז כי לשכת רה"מ מעורבת בעניין והאשים: "יש מצבים שבהם האופוזיציה קראה לאנרכיה, הפעם זו הממשלה מנסה לגרום לאנרכיה. הרי זה לא סרטון מקרי אם הבן של נתניהו וינון מגל מפרסמים אותו".
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
סרטון המרדה חיילי מילואים
סרטון המרדה חיילי מילואים
"יאיר נתניהו שיתף, זה לא מקרי. הם מתואמים"
(צילום: Abir Sultan / EPA / ידידיה חממי)
לדבריו, "זו לשכת ראש הממשלה, הרי הם תמיד מתואמים. אם רה"מ עוזר להפיץ מסרים נגד שר הביטחון שלו והרמטכ"ל - זו קריאה לאנרכיה". הוא הוסיף: "זה אנשים שלא אכפת להם כלום. רק הישרדות פוליטית".
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי לפיד: "במקום להפיץ עוד פייק ניוז על ראש הממשלה, יאיר לפיד צריך לגנות סרבנות מכל צד כפי שעושה ראש הממשלה באופן עקבי".
מלשכת לפיד נמסר בתגובה לכך: "נתניהו ממשיך להפיץ את השקר המתועב על 'הסרבנות מכל צד' שלא הייתה ולא נבראה כדי שנשכח שבמשמרת שלו ובאחריותו מתו הכי הרבה יהודים מאז השואה. כולנו מאסנו בשיטה שלו - השופרות ומכונת הרעל מפיצים שקרים והוא 'מכחיש בממלכתיות'. הוא לא עובד על אף אחד. עם נתניהו לא ננצח במלחמה. הוא צריך ללכת".
בריאיון לאולפן ynet התייחס גם למו"מ שהותנע מחדש בפסגת פריז, ואמר כי "לנתניהו לא מפריע שיחזרו החטופים - אם הוא לא ישלם על זה מחיר פוליטי. היו פעמים בדרך שיכולנו לעשות עסקה בשביל להחזיר אותם הביתה. הילדים האלה, הבנות, המבוגרים, הפכו להיות שבויים של חמאס בזמן שנתניהו ראש ממשלה". בהקשר הזה, לטענת לפיד, האולטימטום של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לנתניהו הגיע מאוחר מדי.
"גנץ ואיזנקוט הודיעו באיחור ניכר שיעזבו", אמר, "כולם אמרו שצריך לעשות יותר ונתניהו מנע את זה משיקולים פוליטיים". לפיד הדגיש כי לדעתו "ראש הממשלה צריך ללכת הביתה לפני ראשי מערכת הביטחון". הוא הסביר כי בכל מקרה גם ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי יצטרכו לעזוב. "הם צריכים ללכת הביתה, הם גם חושבים כך. אבל קודם כל - נתניהו. הוא אחראי לאסון הגדול ביותר של העם היהודי מאז השואה. ב-8 באוקטובר הוא היה צריך להתפטר", טען. על סוגיית היום שאחרי אמר כי לבסוף שליטת הרשות הפלסטינית בעזה היא דבר "בלתי נמנע": "למי ניתן את זה?".

"רגב? לא הפתעה גדולה"

בריאיון התייחס לפיד גם לתחקיר "המקור" ברשת 13 על שרת התחבורה מירי רגב, שעורר סערה, ואמר כי הוא דווקא לא הופתע בכלל ממה שראה שם. "זו לא הפתעה גדולה. אתה חושב שזה מתנהל אחרת במשרד של אמסלם או מאי גולן או סילמן? זו השיטה. הם נהנים משהותם בשלטון". בינתיים, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לאשר את בדיקת התנהלות השרה, לאחר שבתחקיר פורסמו מסמכים מלשכת השרה, שבהם קיים דירוג של ראשי רשויות ויישובים בשיטת "רמזור", על-פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לה בפריימריז.
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
לפיד: "אתם חושבים שבמשרד של אמסלם זה עובד אחרת?". רגב עם ראשי הרשויות, מתוך התחקיר
(באדיבות רשת 13)
אם יעלו חשדות נרחבים במהלך הבדיקה הראשונית, ייתכן שתאושר גם חקירה של ממש. בתוך כך, המשטרה הודיעה שתבדוק אם ישנו חשד לפלילים והפרת אמונים, שכן שר בממשלה לא אמור לקבל החלטות מוטות מאינטרסים פוליטיים כפי שעולה מהתחקיר, אך תמתין לחלקו השני שישודר הערב.
המשטרה פתחה בחקירה כבר לפני שבועיים, כאשר השרה פנתה ליועמ"שית והתלוננה נגד ראש המטה שלה לשעבר. התלונה הרשמית, בגין "לקיחת מסמכים שלא כדין", הועברה לחקירת המשטרה. כעת ראש אגף החקירות צריך להחליט איזו מחלקה תטפל בתלונה, שתיחקר לצד ממצאי התחקיר שנסמכו על חשיפת המסמכים ממשרד התחבורה.
אסטרטגיית החקירה תגובש רק לאחר שידור חלקו השני של התחקיר, שצפוי לחשוף מידע נוסף בפרשה, ובכך יסייע למשטרה לבחון אם אכן ישנו חשד לפלילים למי מהמעורבים - בהם גם השרה רגב עצמה. ראש המטה שעזב אומנם התראיין בפנים גלויות, אך במשטרה יצטרכו להוכיח כי הוא זה שלקח את המסמכים מהמשרד, שכן בתחקיר אין התייחסות למקורם. השרה שכרה את שירותיו של סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד.