2 צפייה בגלריה
הפעוט מוחמד שנפצע קשה
הפעוט מוחמד שנפצע קשה
מוחמד תמימי, לפני ואחרי פציעתו
(באדיבות המשפחה)
מרווה תמימי, אמו של מוחמד בן השלוש שנפצע אנושות מירי צה"ל סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין, סיפרה היום ל-ynet שמותו נקבע בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר. בירי, שאירע ביום חמישי האחרון, נפצע גם אביו של מוחמד, הייתם (40) באורח קשה ומאז שוחרר. לפי צה"ל, הלוחמים השיבו אש למחבלים שירו לעבר הפילבוקס ביישוב - ופגעו בטעות באב ובבן.
האם הגיבה בחריפות להסבר צה"ל לירי: "שיבואו כל העיתונאים הישראלים לסיבוב בבית וירגישו אם יש סכנה שם. שיבררו עם כל קציני הצבא, עם שב"כ. לא יצאה מהבית שלי שום יריה. מוחמד נכנס עם אביו לרכב שהיה בכניסה לבית וריססו את שניהם בתוכו. ישראל שתשרף, אני רוצה שימצו את הדין עמה. נשבית את מדינת ישראל על ההחלטה לרסס את הבן שלי. צריך להשבית את מדיניות הרצח בכל מחיר".
מרווה הוסיפה כי "לקחו לי את הבן סתם כך. אנחנו חיים תחת עוול מתמשך בדמות ישראל". היא אמרה גם כי היא מתוסכלת מכך שמשרד הבריאות הפלסטיני והבכירים הפלסטיניים לא התעניינו בשלומם, וציינה כי האב ביקש היום, לפני שבנו מת, להגיע לתל השומר לראות את בנו, אך בקשתו להיתר כניסה לישראל נדחתה. "יותר עוול מזה יש?", אמרה בבכי.
אתמול תיארה מרווה, שמאז התקרית שהתה ליד מיטת בנה בבית החולים, כי "כשראיתי את זה רצתי לשם וחייל אחד אמר לי 'תעצרי או שאני יורה בך'". מוחמד פונה במסוק, אבל אמרו לי שאין לי היתר מעבר. שלוש שעות אחרי זה הצלחתי להגיע לשם ברכב".
משפחתו של בן ה-3 שנהרג מירי צה"ל בבית החולים
(צילום: שאול גולן, אדיר ינקו)

נגד משפחת תמימי שגרה בנבי סאלח עומדים שני צווי הריסה לביתם. מרווה סיפרה כי "רציתי שיהיה לנו קיר שיגן עלינו מפני ירי, אבל הרשויות לא מרשות לנו. אני צריכה הגנה. אין מי שיעמוד לצידנו". עוד אמרה האם: "העם הפלסטיני מוכן או לחיות בשלום או להקריב את כל בניו".
מוחמד, דודו של הילד, אמר: "שמעתי הרבה אמירות מהימין הקיצוני בישראל שייתנו לצבא לנצח. אני אומר בצורה ברורה - אכבד את כל הקצינים. קרוב ל-30 שנה העם הפלסטיני בחר דרך שלום. אם תבחרו להמשיך להרוג את בנינו או ילדינו או לירות על בתינו - העם הפלסטיני לא יכול להמשיך למות בשקט".
הדוד טען כי בית המשפחה נמצאה במרחק של כק"מ וחצי ממקום ירי המחבלים, והוסיף: "דענו בשעת לילה שהוא הולך לאבד את החיים שלנו. קבעו לנו ועדה שדרכה קיבלנו מידע. התחלנו להתקשר לכל הצדדים הבינלאומיים, אנחנו הולכים לבית המשפט הבינלאומי. במועצת הביטחון ייתנו הגנה לעם הפלסטיני או שהעם הפלסטיני הולך להשבית את כל מדיניות הכיבוש בבית המשפט הבינלאומי".
2 צפייה בגלריה
מרווה תמימי
מרווה תמימי
מרווה תמימי, אמו של מוחמד
(צילום: שאול גולן )
משפחתו של הילד הודיעה שתעביר את גופתו למתחם הרפואי פלסטין ברמאללה. "אבלים על ילדנו שנפטר לפני שעה קלה מכדורי הבגידה והפשע של צבא הכיבוש. החל מהשעה 10:00 מחר יחלו הליכי הלווייתו למקום מנוחתו האחרונה בכפר נבי סאלח", מסרו.
מוחמד והייתם נורו ליד ביתם, לאחר שמחבלים ירו לעבר עמדה צבאית סמוכה. בתחילה נחשד כי ירי המחבלים הביא לפציעתם, אך לאחר תחקור ראשוני נמסר מצה"ל כי השניים נפגעו ככל הנראה מאש הלוחמים שהשיבו בירי לעבר המחבלים. צוותי מד"א, בעזרת כוח רפואה של צה"ל, העניקו להם טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה ממושכות במוחמד. לאחר שאלה צלחו, מסוק צה"ל שהוזנק לזירת האירוע פינה אותו לבית החולים שיבא שבתל השומר במצב לא יציב. במקביל, הסהר האדום פינה את הייתם לשטחי הרשות הפלסטינית.