גבר חמוש, ככל הנראה בכלי ליריית חיצים, תקף בצהריים (חמישי) בבית ספר תיכון במרכז העיר ברמרהאפן שבצפון גרמניה, ופצע באורח קשה אישה. כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. משטרת גרמניה מסרה כי החשוד בתקיפה נעצר, ולפי העיתון הגרמני "בילד" הפצועה איננה תלמידה, אלא עובדת בבית הספר. דיווחים על תוקף שני שהיה מעורב במעשה ונמלט טרם אומתו.
1 צפייה בגלריה
משטרה ליד קתדרלת ברלין
משטרה ליד קתדרלת ברלין
משטרת גרמניה, ארכיון. חשוד אחד נעצר
(צילום: רויטרס)
בראשית האירוע דווח כי התוקף פתח בירי מנשק חם, אבל בהמשך נמנעה המשטרה מלתאר זאת כך, והסתפקה בעדכון שהאיש היה חמוש. כלי תקשורת גרמניים הם שדיווחו כי הוא היה מצויד בכלי ליריית חיצים, דומה לזה שבו השתמש באוקטובר האחרון אספן אנדרשן ברוטן, שרצח חמישה בני אדם בנורבגיה.
הרקע לתקיפה בבית הספר בברמרהאפן אינו ברור. בתקשורת הגרמנית מדווחים כי תלמידה בבית הספר היא שהזעיקה את המשטרה, אחרי ששמעה את המתחולל בזמן שהייתה בשירותים, וכי תלמידים אחרים נעלו עצמם בכיתות. הורים רבים התאספו מול בית הספר אחרי שקיבלו קריאות מילדיהם.
בתחילה דווח כי שני חמושים היו מעורבים באירוע וכי בעוד אחד מהם נתפס – השני נמלט כשהוא חמוש בכלי ליריית חיצים. בהמשך הסתמן כי היה מדובר בחמוש אחד בלבד, אך טרם התקבל אישור סופי לכך.
חוקי הנשק של גרמניה הם מהמחמירים באירופה, ואירועי ירי במוסדות חינוך בה נדירים יחסית. עם זאת, לאחרונה נרשמו בה כמה אירועים מסוג זה, והם הגבירו את החשש. בינואר סטודנט בן 18 פתח באש באוניברסיטת היידלברג בדרום-מערב המדינה, הרג אישה ופצע עוד שלושה בני אדם. הוא נמלט מהמקום והתאבד.
רק בשבוע שעבר הודיעה המשטרה בעיר אסן שבמערב גרמניה כי עצרה נער בן 16 בחשד שתכנן לבצע "מתקפת טרור ניאו-נאצית" בבית הספר שבו הוא לומד. השוטרים פשטו בשעת לילה על חדרו, ומצאו שם נשק, חומרי נפץ וטקסטים אנטישמיים.