3 צפייה בגלריה
מנה קטנה מאוד שקיבלו הלוחמים בצנחניםב גלל שלא הייתה אספקת אוכל מספר שבועות
מנה קטנה מאוד שקיבלו הלוחמים בצנחניםב גלל שלא הייתה אספקת אוכל מספר שבועות
"מנה לילדים בני ארבע". הארוחה שהוגשה לחיילים עקב מחסור באספקה
"לוחמים מקבלים מנת פסטה יבשה ומעט קוביות עוף בחמגשית שמתאימה לילד בן ארבע בצהרון": כך מספרים הורים ללוחמים מגדוד 101 של הצנחנים, המוצבים באזור רמאללה, שגילו במקרה על בעיית המזון החמורה. אחרי תקופה שהחיילים נמנעו מלהתלונן, אחד מהם סיפר על כך להוריו - והם סירבו לשתוק.
ההורים המודאגים יצרו קשר עם מפקדים בכירים בגדוד, שהודיעו להם שיש בעיה באספקת חומרי הגלם למטבחים במוצבים בגזרה מכיוון שמדובר בשבועות האחרונים של השנה האזרחית. בתגובה גייסו ההורים אלפי שקלים בחשבון באפליקציה שנפתח על ידי גורם פיקודי בכיר בגדוד. בכסף שהעבירו ההורים נקנה אוכל חם ללוחמים.
3 צפייה בגלריה
קבוצת המגבית שההורים ארגנו לרס"פ בגדוד של צנחנים שלא היה לו אספקה של מזון
קבוצת המגבית שההורים ארגנו לרס"פ בגדוד של צנחנים שלא היה לו אספקה של מזון
הקבוצה לגיוס הכספים
לאחר פניית ynet ו"ידיעות אחרונות", הכחישו בצה"ל את הטענות והציגו תמונות מארוחת שבת שבהן נראה שפע של מזון חם וטרי. אלא שצילומי מסך של התכתבויות, שבהן העידו מפקדים בגדוד על המחסור במזון, גרמו לצה"ל להודות: יש תקלה, אך היא כביכול מטופלת. הגורם הפיקודי בגדוד שריכז את הכספים מההורים וקנה מזון לחיילים יתוחקר, לאחר שקצינים בחטיבה האדומה לא ראו את התנהלותו בעין יפה.
"בצנחנים יש את הגדודים הכי מסודרים ומאורגנים, עם הרבה משאבים והקצאות. אפשר רק לדמיין מה הולך בגדודים אחרים ובגזרות נידחות", אמרו ההורים, שחלקם כבר התארגנו להגשת קבילה. "איך אפשר להשאיר אותם בארוחות ערב עם מרק צח, אפילו בלי לחם, רק כי אין תקציב? לאיזו רמה הגענו?", אמרה אחת האימהות. הגורם הפיקודי בגדוד טען בפני ההורים כי "לקראת סוף השנה יש תקציב נמוך יותר מבדרך כלל. יש צמצום באספקות שמגיעות אלינו, ולכן אין את כל השפע שהלוחמים רגילים אליו".
3 צפייה בגלריה
חלק מהאוכל שקנה רס"פ בגדוד צנחנים עבור הלוחמים מכספי הוריהם
חלק מהאוכל שקנה רס"פ בגדוד צנחנים עבור הלוחמים מכספי הוריהם
חלק מהאוכל שנקנה עבור הלוחמים מהכספים שגייסו ההורים
אם כל זה לא מקומם מספיק, בימים האחרונים נדרשו הלוחמים בגדוד לצמצם גם את כמות המים שבהם הם משתמשים. הסיבה: משאית אספקת המים שאמורה למלא את המכלים במוצב לא הגיעה בגלל תקלה טכנית. יצוין כי בשנה האחרונה המענה שניתן לחיילים בנושא המזון שופר לאין שיעור - אך מעת לעת עדיין נראים אירועים חריגים מעין אלה, שעל חלקם החיילים כלל לא מתלוננים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה, המקרה טופל על ידי המפקדים בגדוד והנושא יתוחקר". גורמים בצה"ל הוסיפו: "בעקבות פער תקציבי נקודתי שנוצר לקראת סוף השנה האזרחית, הוגשה ללוחמים כמות פחותה של מזון מבדרך כלל, דבר שלא אמור לקרות. למרות זאת ובהתערבות המפקדים, הארוחות שהוגשו ללוחמים עמדו בתנאים המספקים".