שתי ילדות בנות 5 יצאו לבדן מגן הילדים שלהן במודיעין, ונמצאו בחיפושים של המשטרה בקניון המרוחק כקילומטר וחצי משער המוסד החינוכי.
המקרה התרחש שלשום בגן הילדים שבחטיבה הצעירה בבית הספר דורות. "קיבלתי שיחה טלפון שהבת שלי והחברה שלה נעלמו מהגן", מספרת האם מ'. "איבדתי את הדם בכל הגוף, עוד רגע התעלפתי. טסתי אני ובעלי וההורים של הילדה השנייה לגן. ראיתי הורים ואת אנשי צוות הגן ובית הספר מתלחששים חשבתי שאני מתה. איזה סיוט. הגננת והמנהלת לא ידעו להגיד איפה הילדה ואיך נעלמה ככה באמצע יום הלימודים".
2 צפייה בגלריה
הילדה שיצאה מהגן במודיעין עם חברתה ואותרה כעבור שעתיים
הילדה שיצאה מהגן במודיעין עם חברתה ואותרה כעבור שעתיים
הילדה שיצאה מהגן במודיעין. "כל המחשבות הרעות עברו במוחי"
"הן ארזו את התיק, לקחו את בקבוקי השתייה ואת המעילים ויצאו מהגן, המשיכו לשער בית הספר ויצאו דרכו מבלי שאף אחד לא ישים לב", משחזרת האם ותוהה: "איך ריבונו של עולם הגננת והסייעת לא שמות לב ששתי ילדות פשוט נעלמות באמצעם יום לימודים מהגן?".
ההורים התקשרו למשטרה, ויחד עם השוטרים שהגיעו ופקחי עירייה התחילו בסריקות ברחובות הסמוכים. האם מספרת כיצד עברה ברחובות העיר, קראה בשם של בתה ושאלה את העוברים והשבים אם ראו אותה. "כל המחשבות הרעות חלפו במוחי: שפדופיל פגע בהן, שמישהו חטף אותן, האם הן עוד בחיים?".
השוטרים הגיעו בחיפושיהם עד לקניון, למרות המרחק הרב מהגן והעובדה שכדי להגיע אליו צריך לחצות כבישים ולעמוד ברמזורים. בתוך הקניון הבחין אחד השוטרים בשתי הילדות הקטנות. "ברגע הזה שבעלי מתקשר אלי וצועק לי 'היא אצלי' הכול נשבר אצלי. התחלתי לבכות והתקשיתי להירגע", אומרת האם.
המפגש המחודש עם הבת היה רגע שלא תשכח. "הילדה ראתה אותי והתחילה לבכות. אני פרצתי בבכי, חיבקת אותה חזק ורק אמרתי 'תודה לאלוהים שאת חיה, בריאה ושלמה'. הילדה ידעה שעשתה משהו לא בסדר".
בהמשך סיפרה הילדה לאמה: "החלטנו לברוח כדי לטייל בקניון". האם אומרת שבתה מאוד אוהבת לטייל בקניון והיא סיפרה לה שהלכה לחנויות שבהן ביקרו יחד בעבר. לדברי הבת השומר בכניסה לא שאל אותן איפה ההורים ורק סימן להן להיכנס פנימה.
כעת לאחר המקרה אומרת האם: "אני מחכה לתשובות - איך זה התאפשר בכלל ששתי ילדות ייעלמו להן מהגן? חשוב לי שיחדדו נהלים ויפיקו לקחים כדי למנוע את המקרה הבא. היה חשוב לי לדבר כדי שגננות ואנשי צוות ישימו לב ושתהיה מודעות. לעבוד בגן עם ילדים זאת אחריות גדולה. בשבילי זה היה המקום הכי בטוח עבור הילדה אחרי הבית שלנו. זה היה יכול להיגמר באסון גדול".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור, והעירייה בשיתוף משרד החינוך החלה בביצוע תחקיר יסודי כדי לברר כיצד שתי ילדות יצאו משטח בית הספר ולחדד את נהלי העבודה הנדרשים במטרה למנוע את המקרה הבא".
2 צפייה בגלריה
הפעוטות בעת שהותם בתחנת משטרת אילת
הפעוטות בעת שהותם בתחנת משטרת אילת
התאומים בני השנתיים שנמצאו באילת מקבלים ארוחה בתחנת המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
בבוקר התרחש מקרה דומה באילת. שני תאומים כבני שנתיים נמצאו משוטטים לבדם ברחוב בשעת בוקר מוקדמת. אישה שמצאה אותם התקשרה למשטרה, ושוטרים לקחו אותם לתחנה. "כשהגעתי הבחנתי בשני ילדים בני שנתיים, ניסיתי לשוחח עימם ולברר פרטים על מקום מגוריהם ומשלא הצלחתי, ביקשתי לאסוף אותם לתחנת המשטרה כדי לאפשר להם להיות בסביבה נעימה יותר עד שנאתר את הוריהם", סיפר השוטר איציק קליין.
בהמשך הצליחו שוטרים לאתר את משפחתם של התאומים. השוטר רוני אוקנין סיפר: "יצאתי למקום מציאתם של הילדים, התחלתי בפעולות לאיתור ביתם שכללו תשאול עוברי אורח שהיו במקום, עד אשר איתרתי את בניין המגורים שממנו ככל הנראה יצאו. בכניסה לבניין הבחנתי באישה מבוגרת שנראה היה שהיא מחפשת אחר הילדים. פניתי אליה ועדכנתי אותה כי הילדים נמצאים שלמים ובריאים בתחנת המשטרה וכי עליה להתלוות עמי". המשטרה פתחה בחקירה בחשד לעבירה של השארת קטין ללא השגחה.
מייל אדום המייל האדום
השתתף בהכנת הכתבה: מאיר אוחיון