לצד הלחימה של ישראל מול חמאס ברצועת עזה, נמשך גם העימות בין חיזבאללה לצה"ל מעבר לגבול לבנון: בשעות הבוקר (שלישי) זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מלכיה באזור הגליל העליון. דובר צה"ל מסר כי בהתאם למדיניות הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק. חיזבאללה לקח אחריות לירי, צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר מקורות השיגורים.
2 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי לבנון
יירוטים בשמי לבנון
יירוטים סמוך לגבול לבנון
הכותרת
איך שופטים את מחבלי חמאס?
27:08
בהמשך נורו רקטות משטח לבנון לעבר אזור אגמון החולה בגליל העליון. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטות, לא דווח על נפגעים או על נזק.
אחר כך הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בגליל המערבי. דובר צה"ל מסר כי "יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. שוגרו מספר מיירטים לעבר המטרה והאירוע הסתיים".
בצהריים נשמעה אזעקה בעיר עכו וביישובים במועצה האזורית מטה אשר. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים או על נזק. עיריית עכו עדכנה כי חלקי יירוט נפלו באחת השכונות בעיר, וביקשו מהציבור שלא להתקרב למקום.
דובר צה"ל מסר כי "זוהו מספר שיגורים לעבר מרחבים בגליל המערבי. במהלך האירוע שוגר מיירט. התרעה הופעלה במרחב העיר עכו מחשש לשברי יירוט, לא זוהו שיגורים למרחב העיר. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון".
חיזבאללה פרסם אחר כך עוד שתי לקיחות אחריות היום בעקבות ירי לעבר שטח ישראל. בערוץ "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דווח כי ישראל הגיבה בירי לעבר העיירה הלבנונית א-נאקורה.
2 צפייה בגלריה
פגיעה ברכב של מנהלת בית ספר בלבנון
פגיעה ברכב של מנהלת בית ספר בלבנון
נזקי תקיפה בלבנון שמיוחסת לישראל
כלי תקשורת בלבנון מסרו על כמה תקיפות של צה"ל בשטח המדינה. באחד הדיווחים נמסר כי טיל שירה חיל האוויר הישראלי נפל סמוך לבית ספר בעיירה יאטר בדרום לבנון. באירוע לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכמה כלי רכב.
במקביל, העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי ישראל תוקפת אזורים בסמוך לאתרי יוניפי"ל בדרום לבנון כדי להעביר מסרים למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.