מעון הזוועות שנחשף הבוקר (שני) בקריית גת, שבו על פי החשד תקפו שתי גננות פעוטות ב-589 מקרים נפרדים, טלטל את הורי הילדים. א', אימה של פעוטה בגן, סיפרה ל-ynet כי כל הילדים במעון הופיעו עם סימני אלימות - אך התירוץ הרווח היה שהילדים הכו זה את זה. "הבת שלי מרגישה נורא. כל היום בכי ואלימות כלפי האחים שלה. היא לא הייתה כזו", אמרה האם. "היא קיבלה שריטה בראש ומכה בצלעות. אמרו לי שאחד הילדים עשה לה את זה ואני האמנתי. זה פשוט מזעזע".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
אילוסטרציה. "פשוט השטן בהתגלמותו"
(צילום: shutterstock)
האם שחזרה שצפתה במשטרה ב-22 סרטונים שונים בשתי הזדמנויות - ותיארה את הזוועות שראתה: "היא (הגננת) פשוט זרקה אותה על הכיסא ועל השולחן. רואים איך היא מושכת לה בשיער, שופכת עליה מים כשהיא נרדמת. פעם אחת היא דפקה לה את הראש בעגלת אוכל מברזל, ופעם נוספת רואים אותה גוררת אותה להחתלה. כל פעם שהייתי מבררת מאיפה הסימנים - תמיד אותם תירוצים", אמרה האם.
"הם בסך הכול 14 ילדים, בני שנה וחצי עד שנתיים. זה בלתי נתפס, זה נמשך לפחות שלושה חודשים. כשראיתי את המקרים פשוט הזדעזעתי. לא חשבתי שיש בן אדם שיכול להגיע לרמה כזאת של אלימות כלפי ילד קטן", הוסיפה האם. סבתה של אחת הפעוטות במעון סיפרה גם היא על התחושות הקשות: "אנחנו בתוך מערבולת. כל הבית השתנה. זה פשוט סיוט. יש שם ילדים שנמצאים עד השעה 13:00 ויש כאלה עד השעה 16:00. אלו שנמצאים עד ארבע וגם ישנים בגן ספגו את האלימות הכי קשה. כשאני מדברת על זה אני רק מצטמררת. פשוט השטן בהתגלמותו".
הבוקר הודיעה המשטרה כי שתי הגננות, תושבות העיר (23, 34) שטיפלו בילדים וזוהו כמי שביצעו את העבירות, נעצרו אחרי חקירה שהחלה בראשית אפריל. "צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שהוקם במשטרה אסף וצפה במאות שעות הקלטה של מצלמות האבטחה המוצבות במעון, שתיעדו לאורך חודשים את המתרחש, במטרה לאתר עבירות פליליות כלפי הפעוטות בגילאי שנה וחצי עד שנתיים", אמרו במשטרה. "עם סיום גיבוש התשתית הראייתית על ידי החוקרים, הועברו חומרי החקירה לידי הפרקליטות". כתב אישום נגדן צפוי בימים הקרובים.