"היה לו מבט של רצח בעיניים": נהג חברת אגד שנדקר הבוקר (רביעי) בכתפו בידי נוסע שהיה בקו, טען כי על אף שהוא נוהג באוטובוסים של החברה כבר חמש שנים, לא בטוח שלא ביצע היום את נסיעתו האחרונה: "אני עדיין בטראומה ובכאבים. הכאבים יעברו אבל הטראומה של מה שקרה תישאר, לכן אני לא יודע מתי אשוב לעבודה".
הנהג שהותקף, בן 42 ואב לשלושה, נפצע באורח קל כתוצאה מהדקירה לאחר שעל פי החשד ניהל ויכוח עם נוסע תוך כדי נהיגה. לדבריו, "זו הייתה נסיעה יחסית רגילה מרחובות לפתח תקווה. כנהג, אני לא יודע היכן רוצה כל נוסע לרדת, ולכן כשמצלצלים בפעמון אני עוצר בתחנה הבאה. אלא שהפעם הנוסע צלצל אחרי שחלפתי על פני התחנה וכבר הייתי בכביש ראשי.
1 צפייה בגלריה
בשל ויכוח: צעק, קילל, נתן אגרופים ודקר את הנהג. אוטובוס אגד
בשל ויכוח: צעק, קילל, נתן אגרופים ודקר את הנהג. אוטובוס אגד
בשל ויכוח: צעק, קילל, נתן אגרופים ודקר את הנהג. אוטובוס אגד
(צילום: זהר שחר)
"הוא צעק עליי שאעצור והסברתי לו שאסור לי לעצור באמצע כביש ראשי שלא בתחנה. הדבר הבא שראיתי הוא שהנוסע הגיע אליי ליד תא הנהג הממוגן והתחיל לצעוק ולקלל אותי תוך שהוא נותן אגרופים לזכוכית המפרידה בנינו. למרות שדברים כאלו כבר קרו לי בעבר המקרה הזה הלחיץ אותי. הייתי בטראומה - הוא דופק לי על הדלת ומקלל תוך כדי הנהיגה, אז ניסיתי להתעלם ממנו ולהשתלט על האוטובוס. רק כשעצרתי בתחנה הבאה נעמדתי בתוך התא במטרה לדבר איתו ולהרגיע אותו".
אך ניסיונות ההרגעה לא צלחו לפי הנהג, והתוקף ניצל את העובדה שהאוטובוס נעצר כדי לקפוץ על לוח המכוונים, לשלוח לעברו יד ולדקור אותו. "ראיתי שהוא שולח יד לתיק ומוציא משהו", סיפר הנהג. "לרגע פחדתי שזה אקדח או אולר, ולצערי זה היה אולר. היה לו מבט של רצח בעיניים, זו טראומה".
לאחר הדקירה הנוסע ברח מהאוטובוס, ובמשטרה עדיין מחפשים אחריו, לאחר שהוגשה תלונה בעניין. הנהג סיפר כי לאחר הבריחה הוא לא הרגיש טוב, נשכב על רצפת האוטובוס בעודו מדמם מכתפו וצלצל לאחראי המשמרת, שהזמין למקום אמבולנס ומשטרה. לאחר שקיבל טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ניגש הנהג למשטרה כדי להגיש תלונה כאמור ולמסור עדות.
הנהג שיתף לבסוף כי "לצערי זו לא הייתה הפעם הראשונה שנחשפתי לאירועים אלימים כאלו. אמנם אף פעם זה לא הגיע לפגיעה פיזית כמו הבוקר, אבל היו נגדי קללות ומכות לתא הנהג. אני באמת חושב שלטובת הנהגים חייבים מאבטחים באוטובוסים ושהוא עצמו יהיה סטרילי, ככה שאי אפשר יהיה ליצור איתנו מגע".
חברת אגד מסרה: "הנהלת אגד מגנה את גל האלימות הגואה לאחרונה כלפי נהגי אגד בכל רחבי הארץ. מדובר בתופעה מדאיגה ומטרידה שמחייבת טיפול שורש מהיר ורב מערכתי של גורמי הממשל, האכיפה והמשפט בישראל.
"אגד פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה להתמודדות בלתי מתפשרת במיגור תופעת האלימות. רק לאחרונה החל לפעול בירושלים, במתכונת פיילוט, מוקד שליטה וחירום הפועל סביב השעון כדי להעניק מענה וסיוע לנהגים הנקלעים למצוקת אלימות ולתנאי לחץ בלתי צפויים בעבודתם. כמו כן, משרד התחבורה צפוי להקים יחידת עילית של אופנוענים שיוזעקו למתן סיוע מיידי לנהגים ועובדי ציבור אחרים המוצאים עצמם מותקפים באלימות בתחבורה הציבורית".