"עלה המוות בחלוננו". כך נפתחה הודעת היישוב קדומים על מותו של גדעון פרי (38), שנרצח אחר הצהריים (ראשון) בפיגוע במפעל באזור התעשייה בראון בשומרון. מחבל פלסטיני הלם בראשו של פרי בפטיש, חטף את אקדחו - ונמלט מהזירה ברכב גנוב. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל שהחזיק בהיתר עבודה במפעל שבו מורשים פלסטינים לעבוד תחת פיקוח ונוהלי אבטחה שהוחמרו.
2 צפייה בגלריה
גדעון פרי
גדעון פרי
גדעון פרי
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בקדומים
זירת הפיגוע בקדומים
זירת הפיגוע בשומרון
פרי, שהותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, הורים, שני אחים ואחות, שימש כמנהל במפעל והסתובב עם נשק לצורכי אבטחה. המחבל הפלסטיני התנפל על פרי ופצע אותו באורח אנוש. אמבולנס צבאי פינה את פרי במצב אנוש, מורדם ומונשם, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הרופאים נלחמו במשך שעות על חייו, אך בשעות הערב נאלצו לקבוע את מותו.
"ביגון עמוק ובלב כואב ושורף אנו מודיעים על הירצחו של בן קדומים, חברנו האהוב והיקר גדעון פרי הי"ד", צוין בהודעת היישוב. "מחבל ערבי נתעב תקף את גדעון בזמן שעבד בניהול המפעל. גדעון נלחם במחבל בכל כוחו, אך לצערנו הפגיעות החמורות היו קריטיות, והוא נפטר מפצעיו בבית החולים".
עוד נאמר בהודעת היישוב קדומים: "אנחנו מחבקים בשעה הזו את אשתו אלה וילדיהם יפעה, עלמה ורגב. את הוריו יוסי וחנה, אחותו רויטל רובינשטיין ואחיו רועי ומתתיהו. יחד עם קהילת קדומים נעטוף אותם. אנו דורשים מממשלת ישראל להבין שאנחנו במלחמה ולהורות לצבא לפעול בהתאם. אנחנו מתאבלים על מות חברנו, אך איננו נשברים - ההתיישבות של היהודים בארצם חזקה מכל מכת מחבל, ובבניין הארץ ננוחם".
זירת הפיגוע בקדומים

פרי שירת כקצין תקשוב בצה"ל ושירת במילואים מתחילת המלחמה בעזה ובצפון. הוא ניהל את חנות כלי הנגינה הראשונה בשומרון. חבריו מספרים על איש חסד גדול: "גדעון מימן ופעל במו ידיו למען פרויקטים רבים להנגשה ולסיוע לחלשים ומועטי יכולת, בשקט ובעוצמה, ככה הוא פעל". מכר נוסף סיפר: "הוא היה חבר מדהים, מצחיק בצורה בלתי רגילה. ראשון לעזור בכל מקום, חבר אמת. מגיע לכל מקום ובכל שעה, פותר כל בעיה, מוכשר, יזם, חולם ולוחם".
ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק ספד: "גדעון היה חבר יקר ואהוב, איש משפחה ואיש חסד שהיה הראשון להירתם לכל משימה. קהילת קדומים כולה כואבת ומחבקת את המשפחה". ותיק הוסיף: "דרשתי היום במקום הפיגוע ממפקד האוגדה וממח"ט שומרון וכן בשיחה עם אלוף פיקוד המרכז דיון דחוף בנושא הממשקים עם הערבים, כולל באזורי התעשייה. לא ייתכן שפועל שקיבל אישור של שירות הביטחון הכללי להיכנס למקום מבצע פיגוע בקלות ומצליח לברוח. האינתיפאדה כבר כאן - לא ניתן שדם יהודים ימשיך להיות הפקר".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "צריך להחזיר את ההרתעה. הפיגוע הזה לא יכול היה לבוא בלי ההסתה והמימון הטרור של הרשות הפלסטינית, המחבל הזה יקבל משכורת עתק לכשייתפס, לכל חייו, מהמחבל בחליפה אבו מאזן, התיאום הסיאמי של החמאס. ביום בו ישוחרר יקבל פנסיה של גנרל ב'משטרה הפלסטינית' שהיא זו שאמורה להילחם בטרור ברוח הנסיגות והסכמי אוסלו. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר מהקונספציה, הגיע הזמן שתבין מי האויבים שלנו ומול מי אנחנו מתמודדים".
גם נשיא המדינה ספד: "ליבנו ומחשבותינו עם משפחתו ואוהביו של גדעון פרי ז"ל, המאבטח שנרצח בידי בן עוולה בפיגוע באזור התעשייה בראון שבשומרון. אני מחזק את כוחות הביטחון שלנו שעושים לילות כימים בהגנה על אזרחי ישראל בכל גזרותיה ויודע כי יבואו חשבון עם המרצח הארור ושולחיו".
שר הפנים משה ארבל אמר: "הרצח הנתעב והאכזרי של גדעון פרי הי"ד בידי מחבל ארור, פועל עם היתר עבודה רשמי, מחייב את כלל גורמי הביטחון לבחון מחדש ולעומק את היתרי ההעסקה לפועלים מיהודה ושומרון דבר אשר יבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".
בהכנת הכתבה השתתפו רועי רובינשטיין, איתמר אייכנר וקורין אלבז-אלוש