"היה צריך להקים ממשלת אחדות עם נתניהו"

שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שהיה חבר במפלגתו של בני גנץ, טען אתמול (יום רביעי) בריאיון ליוסי יהושוע בבית בן גוריון כי שותפיו לשעבר היו צריכים להקים ממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - ומחה גם על היחס של צה"ל למחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית.
"צריך ממשלת אחדות", אמר אשכנזי. "החיים הם בחירה בין חלופות, וזו הייתה טעות להשאיר את נתניהו עם הקיצונים. אם השמירה על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית מקובלת על כולנו, אז היה עדיף שבני גנץ, יאיר לפיד ובנימין נתניהו יקימו ממשלה, וישאירו בחוץ את הקיצוניים - בן גביר וסמוטריץ'".
1 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
"הטייסים באו ליום שיח. תארו לכם שזה היה קורה בגדוד". אשכנזי
(צילום: אבי מועלם)
"אז אומרים לי 'ביבי מרמה'. נכון, אבל שנה וחצי הייתה לנו איתו ממשלה", הוסיף אשכנזי. "מה, יריב לוין לא רצה לשנות אז את הוועדה לבחירת שופטים? רצה. לא רצה פסקת התגברות? רצה, לא קיבל. ואני לא מדבר על הסיפוח שנמנע".
אשכנזי פירט על פירוק ממשלת גנץ-נתניהו, אחרי שלא הצליחה להעביר תקציב: "נתניהו רימה אותנו כי נתנו לו. מחקנו את הסעיף שמונע סנקציה עליו אם הוא לא מעביר את התקציב, ובכך אפשרנו את זה. נזל לנו ריר כי רצינו להיכנס לממשלה".
השר לשעבר מתח ביקורת מרומזת גם על הרמטכ"ל הרצי הלוי, כשהתייחס למחאת המילואימניקים. "חלק מהציבור של המילואים התחכך כאן עם הקו האדום, לא רוצה להגיד חצה אותו", אמר אשכנזי. "מה שהיה עם טייסת 69 (שבו הודיעו טייסי מילואים שלא התייצבו לאימון, י"י) היה אירוע לא טוב - הם התייצבו בתנאים. אפשר לא לבוא למילואים, אבל אתה לא יכול לבוא בתנאים. הם באו בתנאים, באו ל'יום שיח'".
"תארו לעצמכם שאנחנו מוציאים צו מילואים לגדוד, והם אומרים אנחנו לא באים, אנחנו באים לשיח", הוסיף אשכנזי. "זה לא צבא. זה בסדר שאתה לא רוצה לשרת, אבל אתה לא יכול גם וגם. זה אירוע שגירד את הקו האדום. אם הייתי מזהה אנשים שמובילים את הדבר הזה, הייתי מוציא אותם מהשירות".