בית משפט בארה"ב גזר שנתיים מאסר על גבר מאורגון שסימם את בתו וחברותיה, עם שייק פירות שאליו החדיר חומר מרדים במהלך מסיבת הפיג'מות שערכו בביתו. מייקל מיידן בן ה-57, תושב לייק אוסוויגו שבפרברי פורטלנד, החדיר בנזודיאזפין לשייק שאותו נתן לבנות בקיץ שעבר, כאשר היו בנות ה-12.
1 צפייה בגלריה
מסיבת פיג'מות אילוס אילוסטרציה
מסיבת פיג'מות אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הוא טען כי הן לא נשמעו לדרישתו ללכת לישון עד השעה 23:00, וכי רצה להבטיח שלא יהיו עייפות לפעילויות שתוכננו ביום שלמחרת – ושגם הוא עצמו יוכל לישון. "כל חיי נהרסו, כל מה שהיה חשוב לי עד לרגע ההוא נעלם", אמר מיידן לבית המשפט כשהורשע ביום שני בסימום שלוש חברותיה של בתו. אף שגם הבת עצמה שתתה משייק הפירות, היא לא נכללה בכתב האישום.
מסיבת הפיג'מות נערכה בחודש אוגוסט אשתקד. לפי האישום, מיידן היה מעורב בפעילויות השונות של הילדות, ובין היתר לקח אותן למניקור ואסף עבורן פיצה. הן בילו את רוב זמנן במרתף הבית, שם ערכו "ליל ספא". לפני שהארבע הלכו לישון, מיידן הגיש להן את שייק הפירות עם קשיות בצבעים שונים, ולפי האישום "התעקש" שכל אחת מהן תשתה את הכוס שקיבלה.
אחת הבנות שתתה שתי כוסות מהשייק עם החומר המרדים, ילדה נוספת שתתה כוס אחת, והשלישית לא אהבה את השייק וכמעט ולא שתתה ממנו. הילדה ששתתה שתי כוסות העידה בהמשך, בפני חוקרי המשטרה, כי החלה לחוש סחרחורת מעט אחרי שסיימה את הכוס השנייה, וכי "איבדה הכרה" ונכנסה לשינה עמוקה ביותר שכמותה לא חוותה מעולם.
מי שהביאה לחשיפת הפרשה היא הילדה שנמנעה מלשתות את השייק: לפי האישום היא סיפרה כי מיידן ירד כמה פעמים למרתף שבו ישנו, וניסה להפריד אותה מהילדה שנכנסה לשינה עמוקה. היא נכנסה ללחץ, ושלחה להוריה ולחבריה הודעות בהולות שבהן ביקשה שיאספו אותה. "אמא בבקשה תאספי אותי ותגידי שיש לי אירוע חירום משפחתי. אני לא מרגישה בטוחה. אולי לא אגיב אבל בבקשה תבואי לקחת אותי", נכתב באחת ההודעות ששלחה. "בבקשה. בקשה תאספו אותי. בבקשה!!".
בסופו של דבר הצליחה הילדה ליצור קשר עם מכר משפחתי, שהגיע לבית ולקח אותה משם. בהמשך הגיעו למקום ההורים של שתי החברות האחרות. הילדות נבדקו בבית חולים מקומי, ובדמן אותרו שרידי בנזודיאזפין, שמשמש לטיפול בנדודי שינה ובחרדה. התובעים ציינו כי גם הבת של מיידן נבדקה, והתוצאה הייתה חיובית.
התובע המחוזי, ג'ון וונתוורת', מסר אחרי מתן גזר הדין: "למעשיו הפזיזים של מיידן אין שום הצדקה – והם דורשים עונש שהולם לפשע. ההשלכות של האירוע הזה על הקורבנות הילדות, על משפחותיהן ועל הקהילה שלנו היו עצומות".
בדיון בבית המשפט השבוע פנתה אמה של אחת הילדות למיידן, ואמרה לו בזעם: "אף הורה הגון לא מרגיש צורך לסמם את הבת שלו ואת חברותיה. אף הורה הגון לא מרגיש צורך לרדת למטה (למרתף) ולוודא שהילדות חסרות הכרה. אף הורה הגון לא שם את ידיו על ילדות קטנות חסרות הכרה שסוממו, מבלי שיש לו כוונות זדוניות".